Bezzecchi guanya a Silverstone a costa de Quartararo

La victòria del pilot d’Aprilia, gairebé per sorpresa després de la retirada del francès per problemes tècnics, va servir a la marca italiana per llançar un dard a Jorge Martín.

Bezzecchi guanya a Silverstone a costa de Quartararo
1
Es llegeix en minuts
Emilio Pérez de Rozas
Emilio Pérez de Rozas

Periodista

ver +

Va ser increïble el Gran Premi d’Anglaterra, al fabulós circuit de Silverstone, a causa del clima estrany i de la incertesa de la sofisticada tècnica d’aquests monstres d’acer, que van deixar a l’estacada el campioníssim francès Fabio Quartararo (Yamaha), quan, escapat com un llebrer, guanyava el gran premi amb una mà.

Tot va ser esgarrifós i incert. La carrera va començar amb una doble i seguida caiguda dels dos Márquez. Primer Àlex, incomprensiblement, al primera revolt i, després, Marc. No obstant, abans de la tercera volta, per una taca d’oli que va deixar el xoc entre Aleix Espargaró (Honda) i Franco Morbidelli (Ducati), la carrera es va aturar.

Marc Márquez, més líder

Notícies relacionades

Tot va tornar a començar . El clima fred amb vent de ratxes de més de 50 kms/h, va marcar la cursa. Els que se’n van sortir se la van jugar i van escollir el pneumàtic davanter tou. Es van escapar tot just començar la cursa. Sobretot Quartararo mentre tothom pensava que la seva goma davantera moriria a l’última part de la carrera. Com la de Bezz i la de Zarco. Però, ni parlar-ne. Els va durar i només la tecnologia, la sofisticada suspensió d’aquestes motos, va arruïnar la victòria del francès al quedar-se bloquejada a vuit voltes del final, cosa que el va obligar a abandonar, i va esclafir a plorar, destrossat, al mur del revolt nou.

Bezz es va quedar sol al capdavant, amb Zarco lluny i el grup de Marc Márquez (tercer), Morbidelli (quart) i Àlex Márquez (cinquè) lluitant pel podi. Bezz i Aprilia, especialment el seu cap Massimo Rivola, volien demostrar al seu campió Jorge Martín que aquesta moto és una moto guanyadora i ¡i tant si ho van aconseguir! Ara, a Martinator no li quedarà més remei que reconèixer que es va equivocar i que aquesta moto és una gran moto, la segona de la graella, com a poc, després de la Ducati.

Temes:

Motos