EL MUNDIAL DE MOTOGP
Pilots solidaris amb València
«Intentem saber com podem ajudar-los», diu el vuit vegades campió mundial
Les alternatives van des de fer doblet a Sepang fins a córrer a Qatar o a Portimao
Marc Márquez es converteix en el portaveu del pàdoc i planteja la suspensió del GP en el circuit de Xest que tanca el campionat. «Ara estan per davant les persones, l’ajuda, l’auxili, qualsevol necessitat abans que nosaltres», afirma.
Partint de la base, compartida per tothom, inclosa l’organització del Mundial de motociclisme, que ara ja està en mans de la nord-americana Liberty Media, que va adquirir gairebé la totalitat de les accions de Dorna Sports per 4.200 milions, que no hi ha res més important que l’atenció i recuperació, al més aviat possible, de la normalitat a València, els responsables del campionat de dues rodes estan meditant la possibilitat de suspendre el GP que ha de tancar el Mundial a Xest (València), ja que l’entorn està destrossat, però no tant el circuit, i traslladar-lo a un altre país.
"Estem tots molt afectats, consternats, molt preocupats i tenim la sensació que, per sobre de tot, estan les persones, aquells que ho han perdut tot, fins i tot els seus éssers més estimats. Per tant, deixem de pensar en nosaltres i intentem saber com podem ajudar-los", va assenyalar Marc Márquez, que traslladava, sens dubte, el pensament i sentir del centenar de pilots que viuen en el pàdoc del Mundial.
Dos candidats
"Les imatges són terrorífiques, impactants, esgarrifoses", va seguir el vuit vegades campió del món a EL PERIÓDICO a la sala de premsa del circuit de Sepang, Malàisia, on aquest cap de setmana es disputa el penúltim gran premi de la temporada, anterior a la decisiva cita de Xest (València), on s’hauria de decidir el títol gran, el que persegueixen el madrileny Jorge Martín i l’italià Pecco Bagnaia.
¿A Espanya? ¿Jerez, Barcelona...? ¿Quina imatge donaria el Mundial si es corre en un altre circuit espanyol que no sigui València? Tot sembla indicar que hauria de ser en un altre país. Una possibilitat és quedar-se a Malàisia una setmana més i fer doblet a Sepang. O a Qatar, on els avions amb la càrrega del Mundial fan escala, en teoria, camí de Saragossa, punt de partida cap a València. Una altra opció pot ser Portimao, que no és Espanya i, per tant, ja no hi ha suspicàcies, tot i que sempre n’hi haurà.
"Ho he de dir: jo soc partidari de no córrer a València", va comentar Márquez, que va voler matisar la seva negativa. "Primer, m’encanta Xest, m’encanta el seu ambient, m’encanta el circuit, és dels meus preferits, però no podem córrer allà. Ara estan per davant les persones, l’ajuda, l’auxili, qualsevol necessitat abans que nosaltres. Jo només veuria un motiu, una raó molt especial, per córrer allà: ajudar la gent, que tota la recaptació vagi destinada a ajudar els que ho han perdut tot. Tot i així, veig difícil que puguem arribar en 10 dies amb els camions i circular per carreteres que, ara, estan plenes de cotxes destrossats".
Márquez, com tots els seus companys de graella, creu que s’hauria de buscar una alternativa, tot i que, insisteix, si després d’analitzar-ho tot i conèixer les dades es decideix anar a València, "hauríem de fer-ho amb l’esperit d’ajudar, de solidaritzar-nos amb la seva gent en tot". "Podem parlar de diners, és clar que sí, però no tot són diners", va continuar explicant Márquez, "ja que també hem de tenir en compte que estem parlant de mitjans, necessitats imperioses per a milers de persones. Hauríem de buscar la manera de solidaritzar-nos amb ells, mereixen la nostra ajuda".
Fins al final
Márquez, el pilot amb més representació, imatge i credibilitat de MotoGP, va afirmar: "Hem de prendre o ajudar a prendre aquesta decisió tenint únicament el punt de vista humà, no l’interès d’un esdeveniment, d’una organització, d’un campionat".
Notícies relacionadesPer descomptat que MM93 és ferm partidari que el Mundial de MotoGP no es pot acabar aquest diumenge a Sepang. "S’han suspès ja tres grans premis, a l’Argentina, l’Índia i el Kazakhstan. Hi ha molt en joc i hauríem d’allargar-lo fins al final. Però, repeteixo, decidim tots junts pensant en la nostra gent".
Són molts els pilots, per no dir tots, que comparteixen tant la reflexió de Márquez com la que va expressar en la mateixa línia Álex Rins, un altre dels veterans del pàdoc. "Ens arriben notícies devastadores. L’opinió que puc donar, que és la meva, és que veuria lleig que se centressin a reparar la carretera que porta al circuit, que és el que tots hem vist, abans de centrar-se en les famílies i les cases de la gent. Segons la meva opinió, crec que s’ha de veure el costat humà de les coses i ajudar les famílies abans de reparar els accessos al circuit".
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- Filó turístic Excursions ‘low cost’ des de Barcelona: el fenomen en auge que inunda els portals de veïns
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- El número 2 d’Emergències valora ara deixar el Consell