SECTOR IMMOBILIARI

Grans fortunes dels Estats Units, Orient Mitjà i Europa de l’Est augmenten el seu interès per l’habitatge de luxe a Barcelona

El mercat residencial de luxe a Barcelona mostra una evolució moderada, amb un increment del 4,28% en els preus interanuals, segons Tecnitasa

Grans fortunes dels Estats Units, Orient Mitjà i Europa de l’Est augmenten el seu interès per l’habitatge de luxe a Barcelona

Cedida

2
Es llegeix en minuts
Gabriel Santamarina
Gabriel Santamarina

Redactor de la secció de economía

ver +

Les grans fortunes de països com els Estats Units o zones com Orient Mitjà i Europa de l’Est han incrementat el seu interès per comprar un habitatge de luxe a Barcelona. Aquesta és una de les principals conclusions de l’Informe d’evolució i tendències del mercat residencial de luxe a Espanya 2025-2026, de Grup Tecnitasa, una de les principals empreses de taxació del país, que posa xifres a aquest mercat a la capital catalana, el que menys creix de tot el país.

L’origen del comprador d’habitatges d’alt 'standing' continua sent eminentment estranger, principalment europeu, de països com França, Regne Unit, Suïssa, Bèlgica, Països Baixos o Alemanya. Tanmateix, altres nacionalitats han guanyat pes. "S’observa un increment d’interès des dels Estats Units, així com des d’Orient Mitjà i des del centre i est d’Europa, especialment Polònia i països de l’entorn, per la seva mida i evolució econòmica recent", recull l’estudi de la taxadora.

"S’han incorporat nous perfils com polonesos, moviment produït per guerra d'Ucraïna, i també, americans, de grans ciutats com Nova York, aprofitant l’oportunitat d’uns preus adequats per a ells", desenvolupa Luis Díaz de la Fuente, director de l’Àrea de Luxe de Grup Tecnitasa.

El perfil d’aquells que adquireixen un habitatge per sobre dels tres milions d’euros són dos: d’una banda, individus entre els 60 i 65 anys, que busquen amb la compra de l’immoble consolidar el seu patrimoni i es decanten per més sol i proximitat a la costa, i, de l’altra, els d’entre 30 i 40, aquests principalment emprenedors —molts vinculats a la tecnologia—, que han generat patrimoni i busquen estabilitat i qualitat de vida, prioritzant zones més urbanes.

La majoria d’aquests propietaris, a diferència del que passa en altres mercats, converteixen el seu habitatge en residència principal, semipermanent o bé com a base per operar de manera internacional. "El concepte de segona residència purament vacacional té menys pes. La proximitat a escoles internacionals, la vida cultural activa i la possibilitat de viure amb menor dependència del cotxe són factors determinants, especialment després de la pandèmia", recull l’informe.

Una de les curiositats és que els interessats en aquesta classe d’immobles estan disposats a pagar entre un 30% i un 40% per sobre del valor mitjà si l’edifici o l’habitatge té elements com mosaics hidràulics, vitralls emplomats, tribunes, escaioles o ornamentació de façana. "Es tracta d’un luxe entès com a patrimoni i valor artístic. El luxe s’associa a la història, a l’artesania de l’arquitectura i a la singularitat de l’actiu", comenta l’empresa de serveis de valoració.

El mercat de luxe de Barcelona, el que menys s’encareix

Notícies relacionades

El mercat residencial de luxe a la província de Barcelona mostra "una evolució mitjana continguda dins del context general d’aquest segment a Espanya", comenta Tecnitasa, que xifra en un 4,28% la pujada en xifres interanuals. El preu mitjà d’un habitatge d’aquestes característiques se situa en 5,34 milions d’euros, amb una repercussió de 6.770 euros per metre quadrat.

"Les operacions per sobre dels cinc milions solen ser actius molt singulars, cosa que pot generar valors màxims elevats sense que necessàriament es reflecteixi una tendència generalitzada del mercat. No obstant això, el territori, recolzat en l’atractiu internacional de la ciutat de Barcelona, manté el seu posicionament com un dels principals mercats d’alt nivell del país amb un valor mitjà similar al d’altres zones", conclou l’esmentat informe.