Copa de la Reina
"No ens acoquinarem"
Dos mons es viuran avui (12.00 h, TVE i TV3) en el torneig coper. El Barça, un equip professionalitzat al màxim, visita el modest Albacete, de la Primera RFEF.

La il·lusió dels 90 minuts. L’emoció que allotja un partit de futbol, sobretot si es tracta d’una eliminatòria a partit únic i contra "el millor equip del món". Quan l’Albacete va saber que el Barça seria el seu rival en els vuitens de la Copa de la Reina (12.00 hores, TVE i TV3) no van faltar els aplaudiments i les abraçades. Ara, el regal es converteix en real.
El camp estarà ple, no sempre ve el campió d’Europa, i les futbolistes del conjunt manxec afronten l’eliminatòria amb el compromís que requereix el partit, malgrat que la realitat dels dos clubs no pot ser més oposada. El Barça de Jonatan Giráldez és el mirall en què qualsevol equip de futbol es voldria mirar. Aposta econòmica, instal·lacions i una professionalització total. A l’Albacete, en canvi, molt poques futbolistes de la plantilla que compartiran amb les blaugrana la gespa poden dedicar-se exclusivament al futbol. L’àmplia majoria estudien o treballen, a més de ser futbolistes i entrenar cada dia de la setmana, menys els dimarts, fins al dia de partit.
"Les jugadores del Barça viuen per això i tenen unes condicions i unes facilitats que nosaltres no tenim. Tampoc ens enganyarem. Al final, el Barça té unes possibilitats que no tenen la majoria dels clubs, per no dir cap", explica Clàudia Riumalló, coneguda com Riu, una de les jugadores més joves de la plantilla i que es va formar al Barça.
Notícies relacionadesMetodologia única
Riu va arribar a l’Albacete fa dues temporades, amb tan sols 19 anys, després de tres al planter culer. "Al Barça tenen una metodologia única. Es treballa molt amb la pilota", recorda la jugadora. L’Albacete es va plantar a vuitens de final després d’eliminar un altre equip de Primera. Van superar el Vila-real per 3-2 amb el gol en l’afegit de Celia Gómez. "No ens acoquinarem, serem valents i anirem amb tot fins al final", proclama Celia Gómez, una de les capitanes del conjunt d’Albacete.
- TURISME DENTAL Alerta sobre la nova moda de viatjar al Marroc a la recerca del somriure perfecte: «És una temeritat»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Sanitat pública Catalunya reforma l’atenció primària perquè en un any es pugui oferir assistència en 48 hores
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura