Copa de la Reina
"No ens acoquinarem"
Dos mons es viuran avui (12.00 h, TVE i TV3) en el torneig coper. El Barça, un equip professionalitzat al màxim, visita el modest Albacete, de la Primera RFEF.

La il·lusió dels 90 minuts. L’emoció que allotja un partit de futbol, sobretot si es tracta d’una eliminatòria a partit únic i contra "el millor equip del món". Quan l’Albacete va saber que el Barça seria el seu rival en els vuitens de la Copa de la Reina (12.00 hores, TVE i TV3) no van faltar els aplaudiments i les abraçades. Ara, el regal es converteix en real.
El camp estarà ple, no sempre ve el campió d’Europa, i les futbolistes del conjunt manxec afronten l’eliminatòria amb el compromís que requereix el partit, malgrat que la realitat dels dos clubs no pot ser més oposada. El Barça de Jonatan Giráldez és el mirall en què qualsevol equip de futbol es voldria mirar. Aposta econòmica, instal·lacions i una professionalització total. A l’Albacete, en canvi, molt poques futbolistes de la plantilla que compartiran amb les blaugrana la gespa poden dedicar-se exclusivament al futbol. L’àmplia majoria estudien o treballen, a més de ser futbolistes i entrenar cada dia de la setmana, menys els dimarts, fins al dia de partit.
"Les jugadores del Barça viuen per això i tenen unes condicions i unes facilitats que nosaltres no tenim. Tampoc ens enganyarem. Al final, el Barça té unes possibilitats que no tenen la majoria dels clubs, per no dir cap", explica Clàudia Riumalló, coneguda com Riu, una de les jugadores més joves de la plantilla i que es va formar al Barça.
Notícies relacionadesMetodologia única
Riu va arribar a l’Albacete fa dues temporades, amb tan sols 19 anys, després de tres al planter culer. "Al Barça tenen una metodologia única. Es treballa molt amb la pilota", recorda la jugadora. L’Albacete es va plantar a vuitens de final després d’eliminar un altre equip de Primera. Van superar el Vila-real per 3-2 amb el gol en l’afegit de Celia Gómez. "No ens acoquinarem, serem valents i anirem amb tot fins al final", proclama Celia Gómez, una de les capitanes del conjunt d’Albacete.
- Odissea blaugrana "És desesperant com ens tracten"
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Món del cor Les Mamarazzis tindran programa en català a La 2
- salut pública Alerta a Badalona pel desallotjament d’un edifici amb casos de tuberculosi
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Estudi de l’Institut de Salut Carlos III El soroll és el contaminant que més afecta els nens: els experts apressen a limitar el trànsit al voltant de les escoles
- ACTUALITAT BLAUGRANA Tractament conservador per al genoll de Gavi, de moment
- Violència política als EUA Detingut el presumpte assassí de Charlie Kirk, un jove de 22 anys de Utah
- Trànsit aeri Barcelona-el Prat firma el millor estiu de la seva història amb més de 16,5 milions de passatgers entre el juny i l’agost