Esports

Andrew Campbell (American Magic): «El camp de regates de Barcelona és tot un desafiament»

3
Es llegeix en minuts
EFE

L’‘American Magic’ nord-americà s’està convertint en un dels desafiadors de la 37a Copa Amèrica a Barcelona 2024 amb més jornades d’entrenament en el camp de regates de la ciutat i Andrew Campbell, el controlador de vol dels seus AC40, va destacar davant els mitjans que «el camp de regates de Barcelona és un lloc realment desafiador, tot i que divertit de navegar-hi».

Els seus entrenaments són al límit i per això en l’últim, sota vent de 12-15 nusos (22 a 28km/h), van patir 18 «caigudes» en picat que les tripulacions van saber controlar amb gran esforç. Campbell va reconèixer: «No només nosaltres hem anat al límit, també altres equips ho han fet, i han obligat l’equip de terra a un treball constant per tenir els AC40 a punt, ja que la navegació és una mica més accidentada del que esperem i les onades venen d’una direcció diferent del que potser sempre pensem».

Els nord-americans estan utilitzant ‘foils’ de prova en el braç d’estribord i ‘foils’ de disseny en el de babord; ha cridat l’atenció als equips de reconeixement, especialment en l’àrea d’unió del braç amb ‘foil’ d’estribord de l’‘America’, el primer AC40 que l’equip va utilitzar per a entrenaments.

En el AC40 ‘Magic’, que serà el que competirà en la regata preliminar de Vilanova i la Geltrú (Barcelona) al setembre i la Copa Amèrica Jove i la Femenina el 2024, els patrons (timoners) van ser l’australià Tom Slingsby i el nord-americà Harry Melges IV, un jove valor de 23 anys, Regatista Mundial de l’Any el 2022 i net del llegendari campió olímpic ‘Buddy Melges’, guanyador de la Copa Amèrica el 1992.

Paul Goodison i Lucas Calabrese van veure com el pols amb el seu «bessó» a les sortides va ser increïble i l’onatge va complicar una vegada i una altra la navegació, però el resultat final es decantava favor del que superava millor o evitava les «caigudes» en picat. Per aquesta raó, els dos AC40 van utilitzar el pilot automàtic i contra pronòstic, van elegir que el «vol» fos súper baix a la superfície contra el vent, sense por de travessar les onades com s’havia vist en altres equips.

Andrew Campbell ho va resumir després de l’entrenament. «Les condicions són accidentades, saps que el pilot automàtic està fent un treball dur per mantenir-se al dia amb tots els diferents estats del mar i sabent que l’onatge va en diferents direccions. El que està clar és que has d’intentar superar el teu rival durant tot el temps perquè si no pots executar bé les teves maniobres, seràs sempre a la part del darrere», va indicar.

Notícies relacionades

L’‘American Magic’ està intentant desxifrar el codi per resoldre un enigma difícil, que és com es pot navegar realment ràpid en les condicions de Barcelona. «Estic aprenent tots els dies les novetats que has de conèixer en aquests barcos, mirant de descobrir noves peces de nous trencaclosques. Sabem que tenim molt personal amb què ens estem movent. Els AC40 ens estan posant a prova tot i que coneixem el pilot automàtic i tots els paquets de disseny que tenim aquí; encara hi ha molt per aprendre i com el podem utilitzar millor», va concloure el controlador de vol nord-americà.

A més, l’equip de disseny de veles que dirigeix Juan Meseguer està utilitzant drons per monitorar la forma de les veles i el moviment de gir de la vela major en ala.