FÓRMULA 1

Entrevista a Marc Gené: «Alonso té la mateixa gana que quan va començar»

  • Fernando Alonso brilla sota la pluja de Mònaco i acaba segon

  • Honda defineix Alonso com a «geni» i no el descarta com a pilot en la seva tornada a l’F1

  • L’expilot català forma part de l’escuderia Ferrari des de finals del 2004

Entrevista a Marc Gené: «Alonso té la mateixa gana que quan va començar»
5
Es llegeix en minuts

Marc Gené, 49 anys, forma part de l’escuderia Ferrari des de finals del 2004. Anteriorment havia disputat 36 grans premis (33 amb Minardi i 3 amb Williams) i el seu millor resultat va ser un cinquè lloc en el GP d’Itàlia del 2003.

A Maranello va començar com a provador i actualment exerceix d’ambaixador, relacions públiques i instructor del departament de Corse Cliente. Com a comentarista de Dazn i Sky Sports F1 segueix els grans premis i s’ha convertit en una de les veus més autoritzades del pàdoc.

¿Què és el que més l’ha sorprès de la temporada 2023?

D’una banda, Red Bull. Malgrat que ja eren el millor equip l’any passat han fet un altre salt de qualitat i no m’esperava un cotxe tan fort perquè són molt bons en tots els aspectes. Per una altra banda, Aston Martin. La millora que han fet d’un any a l’altre, que podríem xifrar en 2,5 segons, no l’havia vist mai. Han passat de ser el setè cotxe de la graella a lluitar per la segona plaça i amb Alonso sent habitual al podi.

¿Com s’expliquen aquestes diferències sense un gran canvi en la reglamentació?

Aston Martin va remodelar l’equip a finals del 2021 i el fruit del treball dels nous tècnics es veu plasmat ara. Es necessita sempre un període d’adaptació i el canvi va començar fa gairebé dos anys.

«Millorar 2,5 segons per volta com ha fet aquest any Aston Martin no s’havia vist mai»

Marc Gené (expilot de F1 i comentarista de Dazn)

¿En què es basa la transformació d’Aston Martin?

Han fet un concepte de cotxe molt semblant al de Red Bull, reclutant tècnics que en coneixien molt bé el funcionament i que han dissenyat un cotxe extremadament ràpid. Potser li falta un punt de velocitat punta, ja que la gran carta que té Red Bull ara mateix és el DRS, però a nivell de càrrega, frenada i tracció, als sectors lents, l’Aston Martin és molt bo.

¿Sorprèn la segona joventut que està vivint Fernando Alonso?

Sí i no. Sí perquè és un cas que es dona en molt pocs esportistes al món, que no acusen a nivell mental l’edat. Fernando té la mateixa gana que si tingués 20 anys i com si mai hagués guanyat res. És una cosa molt inusual en esportistes del seu nivell i està rendint a un nivell altíssim. Em sorprèn, però coneixent-lo sé que és un cas atípic, una excepció al món de l’esport i si fos per ell estaria sempre dins del cotxe perquè disfruta a les curses com ningú.

¿Fins on pot arribar el fenomen Aston Martin?

Batre Red Bull en el campionat és molt difícil per a tothom, pel cotxe i per Verstappen, molt constant i en un moment extraordinari. Poden optar a guanyar alguna cursa i a quedar segons en el Mundial, però tant Mercedes com Ferrari també confiem que quedarem com a mínim segons.

«Ferrari té més potencial del que s’ha vist, amb més fiabilitat i millor estratègia que el 2022»

Marc Gené (expilot de F1 i comentarista de Dazn)

A Ferrari se li han torçat les coses en aquest inici de campionat. ¿Què passa?

El 2022 va ser molt bo, amb dotze ‘poles’ i un cotxe molt ràpid, però ens va faltar estabilitat i vam cometre alguns errors d’estratègia. La veritat és que l’inici d’aquest 2023 està sent difícil. Continuo pensant que el cotxe té molt potencial, sincerament, que tenim més fiabilitat i a nivell d’estratègia ho estem fent bé. No obstant, no hem pogut mostrar tot el nostre potencial i per poder ser al podi ho hem de quadrar tot bé. És un cotxe difícil de conduir i això ha provocat alguns errors dels pilots, però a Barcelona portem importants millores en què confiem molt i esperem que sigui un punt d’inflexió.

¿Què ha canviat entre Binotto i Vasseur, el nou cap?

Vasseur té molta experiència en motorsport mentre que Binotto coneixia molt bé la casa. No ha començat a parlar de cotxes B ni del concepte del monoplaça amb els problemes, sinó que posa èmfasi que si el cotxe és ràpid a una volta també pot ser-ho en ritme de carrera i que cal treballar per esprémer el potencial al màxim i que alhora sigui més noble al conduir-lo al límit.

¿S’estan tensant les relacions entre Sainz i Leclerc?

Tenen bona relació entre ells tot i que, òbviament, són rivals a la pista. Fora del cotxe tenen moltes coses en comú i ho passen bé junts, però és lògic que a la pista cadascú vulgui guanyar. A més treballen en la mateixa direcció, que és fer un Ferrari guanyador.

«Alonso és un cas que es dona en molt pocs esportistes al món, que no acusen a nivell mental l’edat»

Marc Gené

¿Esperava que Mercedes, que ha dominat tants anys, hagués fet un pas endavant aquest curs? ¿És una decepció?

Fa molts anys que soc a l’F1 i he vist molts cicles. Ara li toca a Red Bull, que és el tercer any en què domina. Em va sorprendre que després que Hamilton s’acomiadés del cotxe després del test d’Abu Dhabi –«espero no tornar a veure’l mai més»– repetissin per a aquest any la mateixa filosofia i els canvis que estan fent ara és admetre que es van equivocar.

Hamilton no està en el seu millor moment. El cotxe hi influeix, però Russell el deixa en evidència.

No està en una situació fàcil. Russell és un pilot top, tant per les victòries que adornen el seu palmarès en les categories inferiors com pel debut que va tenir a Bahrain amb un F1. A Lewis al principi li va costar acceptar que un altre pilot el guanyés amb el mateix cotxe, però a poc a poc s’ha recuperat i ara torna a conduir a un gran nivell.

Notícies relacionades

L’F1 és un vesper de rumors. La majoria semblen esbojarrats, però malgrat tot alguns es converteixen en realitat. ¿Hamilton pot acabar a Ferrari?

No soc jo qui decideix els pilots, però coneixent la Scuderia ara no encaixa en la filosofia i el veig acabant la carrera a Mercedes.