FUTBOL
Tebas espera explicacions del Barça sobre el cas Negreira a l’assemblea de l’LFP
El president de LaLiga, Javier Tebas, ha assegurat avui que espera que el Barcelona acudeixi a l’assemblea del pròxim dia 19 d’abril «per donar explicacions a la resta dels clubs sobre el cas Negreira, perquè han passat dos mesos i continua sense donar-les», i ha considerat que la carta que van remetre des del club a la UEFA i a la FIFA «aclareix mes aviat poc».
Per a Tebas, «el cas Negreira és el mal reputacional més gran, no només al Barcelona, sinó també al futbol espanyol», que ell coneix «de la història», i va indicar que espera que en la conferència de premsa que oferirà Laporta dilluns, 17 d’abril, expliqui per què es va pagar durant 20 anys al vicepresident del Comitè Arbitral.
«La motivació gairebé m’és igual, és el fet, a més quatre presidents diferents, que es passaven el testimoni», va assenyalar el màxim dirigent de LaLiga, que va apuntar: «A veure com ens ho aclareix. Estic ansiós, i la resta de clubs del futbol espanyol també».
Reflexió sobre el VAR
Notícies relacionadesQüestionat per la situació de l’arbitratge a Espanya, va recordar que el segon punt de l’ordre del dia de l’Assemblea del dia 19 serà l’assumpte Negreira/arbitratge perquè entenen que cal fer una «profunda reflexió», perquè hi ha un «neguit important» en aquesta qüestió i en la del VAR.
Va assegurar que estan «passant coses que semblen rares», com la gran diferència quant a expulsats entre la Lliga espanyola i la Premier anglesa. «Que no ens diguin que el nostre joc és més dur o més barroer, no és veritat. S’ha de fer una reflexió important. Els clubs de futbol paguem per un servei amb més justícia al terreny de joc i volem més seguretat, equitat i transparència, conèixer bé els criteris de nomenaments, d’ascensos i descensos», va manifestar Tebas, que va indicar necessari un canvi i que s’adoptin fórmules com les de la Premier, Alemanya o els Estats Units d’una companyia independent encarregada de l’arbitratge.
- Les cites més esperades El ‘supercalendari’ de Barcelona aquest 2026: els Goya, Oques Grasses, l’Any Gaudí, els 50 del Grec i molt més
- Primàries el 27 de febrer Elisenda Alamany presenta la seva candidatura per ser l’alcaldable d’ERC a Barcelona
- Investigació en curs Els investigadors se centren en el cotxe 6 descarrilat d’Iryo per aclarir la causa del xoc de trens de Còrdova
- Xoc competencial Les infermeres, «indignades» davant la interlocutòria que els impedeix prescriure fàrmacs contra les infeccions urinàries
- 70 km/h menys Els maquinistes de l’AVE Madrid-Barcelona decideixen unilateralment reduir la velocitat a 230 km/h fins a Calatayud pel deteriorament de les vies
