APUNT
Honestedat vs. corrupció

La compareixença de l’actual president dels àrbitres, Medina Cantalejo, junt amb Andreu Camps, secretari general de la RFEF acompanyats per la pràctica totalitat del col·lectiu arbitral, fins i tot alguns membres que ja no estan en actiu, per donar explicacions sobre la seva postura i actuacions del cas Negreira dona una idea sobre el drama que plana ara mateix sobre el futbol espanyol. Sigui injust o no, els àrbitres estan sota sospita.
Per moments, el president del CTA semblava a punt de l’emoció, especialment quan en la seva al·locució va reivindicar l’honestedat del col·lectiu. «Soc net, fill i pare d’àrbitre, i jo no soc un corrupte. Això que ha passat és una vergonya i cal netejar-ho», va dir Medina Cantalejo a punt d’esclatar a plorar, i va ser fortament aplaudit a l’acabar la seva al·locució pels àrbitres presents.
«No hi pintava res»
De la compareixença davant els mitjans, diverses coses van ser noves: una d’elles conèixer que la UEFA ha demanat a la RFEF informació sobre el cas i aquesta l’hi ha facilitat. Convé recordar que, com va dir Tebas, el cas ha prescrit davant la justícia esportiva espanyola al passar més de tres anys. No així per als organismes del futbol internacional.
Des que va saltar la investigació de la Fiscalia, diversos exdirigents arbitrals s’han pronunciat sobre les funcions d’Enríquez Negreira com a vicepresident, insistint que «no hi pintava res». En la mateixa línia va seguir Medina Cantalejo. «Durant anys la seva competència era dir-te en quin grup anaves i trucar als àrbitres per comunicar-los ascensos i descensos.
Alguns d’aquests àrbitres van contractar el seu fill, Javi Enríquez, perquè els donés sessions de coaching. Sabent que era fill de qui els anava a comunicar el seu rànquing a final de temporada, com a mínim no sembla una manera de procedir gaire pulcra. Ara sabem, pitjor encara, que alhora Javi Enríquez facturava al Barça.
El diari ‘El Mundo’ ha revelat que Enríquez Negreira treia cada mes 20.000 euros del banc. Aquest rastre és el que s’ha de seguir. Com més en sabem, més mala pinta té tot això. Qui es va carregar aquell CTA, Luis Rubiales, va fer molt ben fet. I ho hauria fet encara millor si hagués estat al costat de la part més dèbil, els seus àrbitres d’avui, en aquesta compareixença. El necessiten.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se