FUTBOL
Putin concedeix la ciutadania russa a Malcom, exjugador del Barcelona

jdomenech45784110 barcelona s malcom celebrates scoring his side s first goal 181107195148 /
El president rus, Vladímir Putin, ha concedit la ciutadania russa als futbolistes brasilers Malcom i Claudinho, jugadors del Zenit Sant Petersburg, segons el decret publicat avui al portal oficial d’informació legal.
Malcom va jugar en el Barça en la temporada 2018-2019 al FC Barcelona, on va arribar procedent del Girondins per 41 milions més un en variables, un fitxatge costós i fallit ja que Ernesto Valverde amb prou feines va comptar amb ell. Una temporada després, el davanter va fer les maletes cap al Zenit de Sant Petersburg.
Pendent del jurament
El dia 18 passat, el director general de l’equip de futbol, Alexandr Medvédev, va informar que tots dos jugadors havien rebut l’autorització per adquirir la nacionalitat russa i que ara estaven pendents de la data de la cerimònia de jurament.
L’executiu del Zenit va remarcar que l’obtenció de la ciutadania russa per part de Malcom i Claudinho no significa que puguin jugar immediatament per a la selecció russa.
«La ciutadania del país no és equivalent a l’esportiva. Ha de passar algun temps perquè puguin jugar en la selecció russa», va dir Medvédev a l’agència oficial TASS.
Renovació fins al 2026-2027
El setembre passat el director general del Zenit va indicar a TASS que, si tots dos jugadors reben la ciutadania russa serà possible parlar sobre l’obtenció de la ciutadania esportiva, cosa que equival al dret a jugar en la selecció russa.
Notícies relacionadesMalcolm i Claudinho, campions olímpics amb el seu país a Tòquio 2020, tenen 25 i 26 anys, respectivament i juguen al Zenit des del 2019 en el primer cas i des del 2021 en el segon.
El 22 de juliol passat, el Zenit va anunciar la renovació dels contractes dels dos jugadors fins al final de la temporada 2026-27.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán