Ral·li Dakar
Carlos Sainz anuncia que es retira del Dakar pels danys soferts en el seu Audi després d’una bolcada aparatosa
El pilot madrileny va arribar a ser evacuat en helicòpter camí de l’hospital però va fer mitja volta amb l’objectiu de seguir en carrera, però els danys al cotxe ho han fet impossible
Carlos Sainz s’ha vist obligat finalment a abandonar el ral·li Dakar pels danys soferts en el seu Audi després de l’aparatós accident tingut en l’inici de la novena etapa del raid. El pilot madrileny va patir el contratemps en el quilòmetre 6 de l’especial entre Riad i Haradh de 358 quilòmetres. Després de la bolcada, el seu cotxe va quedar amb les rodes cap amunt, van poder girar-lo, i els dolors toràcics el van portar a pujar a l’helicòpter per anar-se’n a l’hospital de Riad. Però quan ja estava emprenent el vol el pilot madrileny va demanar que tornés perquè volia reprendre el raid amb el seu malmès Audi RS Q e-tron E2, que va necessitar assistència.
Després de més de quatre hores perquè el camió d’assistència desplaçat al lloc de l’incident efectués una reparació d’urgència perquè Sainz i el seu copilot Lucas Cruz poguessin reprendre la marxa, tots dos es vanposar en arxa per carretera al campament de Haradh sense completar el recorregut de l’etapa.
Notícies relacionadesLamentablemente, en el accidente de hoy, el coche ha sufrido daños serios y no podrá ser reparado. Con gran pesar tenemos que abandonar el @dakar, pero lo importante es que no ha pasado nada grave. Gracias @LucasCruz74 y @audisport por todo el trabajo y dedicación. #Dakar2023 pic.twitter.com/AfTfnBZlus
— Carlos Sainz (@CSainz_oficial) 10 de enero de 2023
Malgrat el desig exprés de Sainz de seguir endavant per intentar guanyar alguna etapa i ajudar el seu company d’equip, el suec Mattias Ekström, els danys soferts en l’accident han fet impossible la reparació de l’Audi. «Hem analitzat el cotxe i continuem treballant en això. Ha sigut un impacte sever, els mecànics estan intentant tenir el cotxe llest per córrer, però no puc confirmar-ho ara», va explicar Rolf Michl, màxim responsable d’Audi Sport, abans del diagnòstic definitiu que va suposar la retirada.
L’abandonament de Sainz s’ha unit al que es va produir hores abans, en la mateixa etapa, del pilot castellonenc Joan Barreda, el millor espanyol en la prova de motos, després de tenir també una severa caiguda i tenir forts dolors a l’esquena, que van obligar a la seva evacuació a un hospital de Riad.
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Badosa remunta i disfruta en la seva tornada a Brisbane
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
