Als EUA

Mor el pilot de ral·lis Ken Block en un accident de moto de neu

FILE PHOTO: Rally of Great Britain

FILE PHOTO: Rally of Great Britain / Action Images

2
Es llegeix en minuts

Morir disfrutant fins a l’últim alè. Qualsevol aficionat al motor, i fins i tot aquell a qui els cotxes li siguin una mica igual, haurà pensat exactament això a l’assabentar-se de la notícia que el pilot de ral·lis Ken Block ha mort. La notícia l’ha confirmat el seu equip, Hoonigan Racing, que comunicava a través d’Instagram el següent: «Amb la nostra més profunda pena, podem confirmar que Ken Block ha mort avui en un accident de moto de neu».

Les palpitacions es paren per un segon. La seva història ha transcendit la competició a l’ús, malgrat que tot va començar amb la seva carrera com a pilot de ral·lis, i una servidora va tenir el plaer de conèixer-lo durant la primera edició del World RX de Catalunya a Montmeló. Ken Block s’ha guanyat una estrella al passeig de la fama per altres motius. Hem seguit les seves aventures durant anys, els seus Gymkhanas a Youtube i les seves propostes irreverents al volant de qualsevol màquina amb rodes. L’última, sense anar més lluny, als comandaments d’un Audi S1 Hoonitron... ¡Elèctric!

Un exemple de vida, fins a la seva mort

La vida d’aquest pilot, agradi més o menys, és un exemple de coherència, passió i vocació. La seva mort també. Tal com expliquen en el comunicat, Ken Block va morir als 55 anys en un accident amb una moto de neu al comtat de Wasatch a Utah. L’oficina de l’agutzil de la zona va confirmar que el pilot circulava en un fort pendent quan la moto de neu va bolcar i li va caure a sobre. No s’hi va poder fer res. «Va ser declarat mort allà mateix per les lesions sofertes en l’accident», certifica el comunicat.

Notícies relacionades

Així es diu adeu a una vida disparada d’adrenalina, una que dona exemple des que va engegar motors el 2005 com a Principiant de l’Any en el Ral·li Amèrica Championship. Els seus èxits en el Mundial van ser discrets, però sí que va aconseguir alguna medalla en el Mundial de ral·licròs. Gran part de la seva carrera la va fer amb els de casa, amb Ford, malgrat que el vam conèixer, molts de nosaltres, al volant d’un Subaru Impreza WRC STi en un aeròdrom.

Aquesta va ser la seva primera gimcana, i la resta és història. Una sobre la qual parlarem als nostres fills, fins i tot quan es moguin amb cotxe elèctric o vesteixin alguna cosa de DC Shoes, companyia que va cofundar i va comprar Quiksilver el 2004.