Mundial de F-1

Incendi a Red Bull per la negativa de Verstappen a cedir el pas a Checo Pérez al Brasil

  • L’entorn de Verstappen, que va desobeir les ordres d’equip al Brasil, posa el focus en la classificació del GP de Mònaco com l’origen de les desavinences amb Checo Pérez

  • «Pérez es va estavellar deliberadament en la crono de Mònaco i després ho va admetre davant Marko i Horner. Max no ho ha oblidat», apunta el periodista Erik van Horen

F1 - SAO PAULO GRAND PRIX 2022 - RACE

F1 - SAO PAULO GRAND PRIX 2022 - RACE / AFP (AFP7 vía Europa Press)

2
Es llegeix en minuts

L’ego i supèrbia de Max Verstappen van quedar al descobert al GP del Brasil. El bicampió del món es va negar a obeir ordres d’equip per cedir la posició a Sergio Pérez quan per a ell només estava en joc un sisè lloc a la cursa, mentre que el seu company necessitava els punts per mirar de ser subcampió. Després dels fets d’Interlagos, l’ajustat pols que manté el mexicà amb Charles Leclerc (Ferrari) arribarà en taules (290 punts) a l’última carrera, a Abu Dhabi aquest diumenge.

‘Monaco gate’ 

Checo va explotar després de la carrera: «No entenc el que ha passat. Si Max té dos mundials, és gràcies a mi. Ha mostrat com és en realitat», va dir. Per la seva banda, el neerlandès va ser molt dur per ràdio quan li van demanar que deixés passar Pérez: «¡Us vaig dir no m’ho demanéssiu. Tinc les meves raons!», va bramar. Quan va baixar del cotxe, Max no va ser gaire explícit i es va limitar a recordar que «va passar alguna cosa en el passat», sense donar més pistes, tot i que va assegurar que el mexicà tindrà la seva ajuda a Yas Marina «si la necessita».

Els periodistes neerlandesos més pròxims a la família Verstappen sí que van revelar a quines «raons» es referia el de Red Bull. Tom Coronel, pilot i comentarista a ViaPlay, va ser el primer a esmentar la classificació de l’últim GP de Mònaco, teoria que també va corroborar Erik van Horen, editor de motor a ‘The Telegraph’. 

L’episodi en qüestió seria la sospitosa sortida de pista que Checo va protagonitzar a Portier durant la ‘qualy’ al Principat. Max i el seu pare van comentar amb el seu cercle més afí que la virolla del mexicà havia sigut provocada. Només li va servir per ser tercer a la graella, però va arruïnar la ‘pole’ del seu company, que va acabar quart sota la bandera vermella. Pérez va guanyar la cursa, i a més va segellar la renovació per dues temporades amb Red Bull. Des d’aleshores, Max la hi tenia guardada. 

Controlar la situació

Notícies relacionades

Tot això segons la versió de la premsa del seu país, ja que quan li van preguntar al campió si aquesta n’era la causa, no ho va aclarir tot i que tampoc ho va negar. «Pérez es va estavellar deliberadament a Mònaco en la qualificació i ho va admetre davant Helmut Marko i Christian Horner. Max Verstappen no ho ha oblidat», insisteix Erik van Horen. Sigui o no certa la teoria del ‘Monaco gate’, el cas és que l’aparent harmonia al ‘box’ de Red Bull ha saltat pels aires a falta d’una carrera perquè el Mundial abaixi el teló. Helmut Marko i Christian Horner hauran de controlar molt bé la situació si no volen que la situació es degradi el 2023.

Horner prefereix «no entrar en el que discutim a porta tancada». Però té clar que el subcampionat de Pérez és ara la prioritat i que «Verstappen no és més gran que l’equip». Però a Red Bull han sobreprotegit i mimat Verstappen des que va arribar a l’equip. I està clar que quan el doctor Marko es decanta per un pilot, el segon ho té difícil. Checo n’ha de prendre nota si no vol veure la porta de sortida com els seus predecessors, però l’equip no pot permetre que el seu bicampió prengui el control absolut.