Medi Ambient

Quant menys contaminaria el PSG viatjant amb tren en lloc d’avió per als seus desplaçaments curts

El director general de la ferroviària francesa SNCF deixa clar per què no valen les rialles de Mbappé i del seu entrenador quan se’ls planteja viatjar en alta velocitat

Quant menys contaminaria el PSG viatjant amb tren en lloc d’avió per als seus desplaçaments curts

EP

1
Es llegeix en minuts

De les rialles, a les crítiques generalitzades. La recent polèmica generada durant una roda de premsa per la màxima estrella del club París Saint Germain (PSG), Kylian Mbappé, i el seu entrenador, Chistophe Galtier, quan van rebre amb bromes i burles l’oferiment d’un representant de l’empresa ferroviària francesa SNCF, Alain Kraskovitch, perquè els parisencs utilitzessin els seus trens en els desplaçaments curts de l’equip, en lloc de l’habitual avió que fan servir, té un clar perquè des del punt de vista mediambiental.

Kraskovitch va argumentar «seguretat, rapidesa i serveis», per triar el tren com a mitjà de transport i, sobretot, «mobilitat ecològica».

Notícies relacionades

Els desplaçaments en jet privat dels futbolistes del conjunt parisenc a ciutats relativament pròximes a París han suscitat una acalorada controvèrsia al país veí, polèmica que va començar arran de la visita dissabte al camp del Nantes, situada a uns 380 quilòmetres a l’oest de la capital, una distància que pot recórrer-se en tot just dues hores en un tren d’alta velocitat. 

Segons el director general de la SNCF, Jean-Pierre Farandou: «Un TGV contamina 80 vegades menys que un avió», una declaració efectuada fa uns mesos quan seguia l’empremta de carboni que deixava el club parisenc en els seus desplaçaments.