Tour de França 2022
Tour de França 2022: recorregut, perfil i horari d’avui de l’etapa 16
Els 178,5 quilòmetres entre Carcassona i Foix tenen la dificultat concentrada en l’últim tram, quan el pilot ascendeixi Lers i encadeni amb el Mur de Peguère

El Pirineu s’afronta de menys a més en el Tour de França 2022, amb un aperitiu en aquesta primera etapa més suau que la resta, sense arribada en alt i amb ports menys durs, abans que arribin els dos gegants del massís.
Serà l’inici d’una duríssima última setmana, després de l’últim repòs, en què els ciclistes hauran de deixar tot el que tenen per aconseguir els seus objectius en la carrera.
Els 178,5 quilòmetres entre Carcassona i Foix tenen la dificultat concentrada en l’últim tram, quan el pilot ascendeixi Lers, 11,4 quilòmetres al 7% de dificultat, i encadeni amb el Mur de Peguère, 9,3 quilòmetres al 7,9%, tots dos de primera categoria.
Si l’inici de la primera pujada es troba a 60 quilòmetres de la meta, el cim del segon està a 27 de l’arribada, que atorga un perfil a l’etapa propici per a les escapades.
Sobre el paper, el descens fins a Foix obliga a una gran gesta perquè els aspirants a la general es llancin a buscar alguna cosa, però quan les diferències són tan curtes tot és possible i hi ha terreny per buscar aventures.
Etapa 16: Carcassona - Foix, 178,5 km
Hora de sortida: 12.40 hores (10.40 GMT)
Hora prevista d’arribada: 17.11 hores (15.11 GMT)
Muntanya:
Cota de Saint-Hilaire (4a): 1,6 km al 6,6 %, a 164,8 km de meta
Coll de l’Espinàs (3a): 5,3 km al 5 % a 141,9 km
Notícies relacionadesPort de l’Hers (1a): 11,4 km al 7 % a 53,4 km
Mur de Péguère (1a): 9,4 km al 7,9 % a 27,2 km
- Inestabilitat meteorològica Abric, paraigua... i neu: totes les claus del brusc canvi de temps que afectarà Catalunya
- Protesta contra el macrocomplex Membres d’Aturem Hard Rock ocupen el local de la cadena a la plaça de Catalunya
- Justícia europea Aquests són els punts de la sentència del TJUE sobre euroordres dels quals depèn el futur de Puigdemont
- Èxode L’auge dels ultraortodoxos expulsa els moderats i seculars d’Israel
- La infanta Sofia vol ser futbolista
- Entendre-hi més Pòdcast ‘El tren de la història’: 1 de febrer de 1976, una foto icònica
- Crisi climàtica SOS de les pistes d’esquí a Itàlia: Europa s’està quedant sense neu
- Crisi diplomàtica La Xina protesta per la «sobrerreacció» dels EUA amb el globus i es reserva el «dret a respondre»
- Cremeu-ho després de llegir-ho En la ment d’H. P. Lovecraft, per Laura Fernández
- Article de Jorge Dezcallar La RAN entre Espanya i el Marroc