Tour de França 2022
Tour de França 2022: recorregut, perfil i horari d’avui de l’etapa 16
Els 178,5 quilòmetres entre Carcassona i Foix tenen la dificultat concentrada en l’últim tram, quan el pilot ascendeixi Lers i encadeni amb el Mur de Peguère

El Pirineu s’afronta de menys a més en el Tour de França 2022, amb un aperitiu en aquesta primera etapa més suau que la resta, sense arribada en alt i amb ports menys durs, abans que arribin els dos gegants del massís.
Serà l’inici d’una duríssima última setmana, després de l’últim repòs, en què els ciclistes hauran de deixar tot el que tenen per aconseguir els seus objectius en la carrera.
Els 178,5 quilòmetres entre Carcassona i Foix tenen la dificultat concentrada en l’últim tram, quan el pilot ascendeixi Lers, 11,4 quilòmetres al 7% de dificultat, i encadeni amb el Mur de Peguère, 9,3 quilòmetres al 7,9%, tots dos de primera categoria.
Si l’inici de la primera pujada es troba a 60 quilòmetres de la meta, el cim del segon està a 27 de l’arribada, que atorga un perfil a l’etapa propici per a les escapades.
Sobre el paper, el descens fins a Foix obliga a una gran gesta perquè els aspirants a la general es llancin a buscar alguna cosa, però quan les diferències són tan curtes tot és possible i hi ha terreny per buscar aventures.
Etapa 16: Carcassona - Foix, 178,5 km
Hora de sortida: 12.40 hores (10.40 GMT)
Hora prevista d’arribada: 17.11 hores (15.11 GMT)
Muntanya:
Cota de Saint-Hilaire (4a): 1,6 km al 6,6 %, a 164,8 km de meta
Coll de l’Espinàs (3a): 5,3 km al 5 % a 141,9 km
Notícies relacionadesPort de l’Hers (1a): 11,4 km al 7 % a 53,4 km
Mur de Péguère (1a): 9,4 km al 7,9 % a 27,2 km
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- NOU MODEL DE CIUTAT El Trambesòs, tallat més de mig any per la reurbanització de la Gran Via
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- ENERGIA CNMC amenaça amb multes de 60 milions i indemnitzacions multimilionàries si troba infraccions greus en l’apagada
- Entrevista Antonio Orozco: «Ningú em pot fer més mal que jo mateix, és impossible»
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Enxampen a la C-55 un home de 73 anys que conduïa drogat, sense carnet i amb haixix al cotxe
- Dia del Nen Hospitalitzat El 50% de nens amb una malaltia rara no tenen diagnòstic: «Per als pares, és molt inquietant»