FUTBOL ITALIÀ
L’escàndol de la Juventus s’expandeix al ‘calcio’
Segons la premsa italiana, no només la Juve, sinó també altres clubs del país, estarien sent investigats per la compravenda de jugadors hipervalorats

«Un tsunami», «el pitjor escàndol des del ‘calciopoli’ (el frau esportiu més gran de la història del ‘calcio’, ocorregut el 2005-2006)» i «el reflex d’un sistema malalt». Els mitjans italians ha reaccionat amb aquest dramatisme a la informació que no només la Juventus, sinó també altres equips d’aquest país, estarien sent investigats per la Fiscalia de Torí per frau fiscal i altres tràmits presumptament il·legals en la compravenda de jugadors ‘hipervalorats’.
Els noms que han sigut filtrats són, en efecte, tots d’equips de la Sèrie A. Es tracta del Gènova, de l’Inter, del Nàpols, de l’Atalanta, de la Roma i de la Sampdoria. Tots tindrien els fiscals a sobre per desenes d’operacions poc clares efectuades en les últimes tres temporades, segons filtracions publicades aquest dimarts per diaris com ‘Il Corriere dello Sport’ i ‘La Repubblica’, entre altres mitjans.
Caiguda a la borsa
L’escàndol va sortir a la llum dissabte, després que les autoritats italianes informessin que la nit anterior havien sigut violades les oficines de la Juventus. L’objectiu de la policia era trobar documentació sobre els traspassos de jugadors que estan sent investigats, entre els quals també hi ha el canvi que va portar Miralem Pjanić a la plantilla del Barça i Arthur Melo a Torí el 2020.
Unes circumstàncies que van fer que algunes associacions de consumidors sol·licitessin que, en cas de confirmar-se les acusacions, la ‘vecchia signora’ sigui sancionada amb el descens de categoria i se li revoquin els títols obtinguts en el període en qüestió, cosa que finalment va provocar la caiguda de les seves accions a la Borsa de Milà.
I això que la tempesta es podria trobar encara en la fase inicial. La investigació oberta per la Fiscalia de Torí, de fet, encara segueix en curs i, per tant, no s’exclouen sorpreses en les escoltes telefòniques i altres proves que els tres fiscals de la ciutat piemontesa –Marco Gianoglio, Ciro Santoriello i Mario Bedoni– han adquirit fins ara. Una situació que també ha suscitat divisió –i acalorats debats a les xarxes socials– dins de la comunitat dels ‘tifosi’ transalpins.
Nova propietat
Notícies relacionadesFidel reflex de la gravetat del cas ha sigut que fins i tot John Elkann, el president d’Exor, el grup propietari del 63% de la Juve, ha volgut intervenir en l’assumpte. «Sobre la investigació en curs, la companyia ja ha comunicat que col·laborarà amb els investigadors i confia que es farà la llum. Crec en els magistrats italians. La Juventus té un nou consell d’administració, un nou conseller delegat i un nou entrenador que, juntament amb el president i el vicepresident, estan enfrontant els moments de dificultat», ha dit l’hereu dels Agnelli.
La Juve no és aliena als escàndols monumentals. Ja el 2006, el club italià va ser protagonista del cas conegut com a ‘calciopoli’, destapat gràcies a una investigació de la Fiscalia de Nàpols que va revelar, entre altres coses, que el llavors director general de la Juve, Luciano Moggi, tramava per obtenir favors d’àrbitres complaents amb els seus interessos. Fets pels quals, el 2011, Moggi va ser inhabilitat de per vida i condemnat a més de cinc anys de presó.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Oci estival Els ‘beach clubs’ arrelen a BCN
- Salut i alimentació L’envelliment de la població canvia els menús dels hospitals: només un 20% són dietes sense restriccions
- ALIMENTACIÓ SALUDABLE Fruites i verdures diàriament, menys precuinats i res de brioixeria industrial: així seran els menús escolars el curs vinent
- RAL·LI BORSARI Els experts no descarten que l’Ibex trenqui el seu màxim històric de 15.945 punts
- EL PARTIT DEL CIUTAT DE VALÈNCIA Els genis decideixen quan ser-ho
- Les claus tàctiques Pedri va encendre el llum amb un sublim cacau amb la dreta
- FUTBOL L’Espanyol visita la Reial sense complexos i encara pendent del mercat
- CICLISME Philipsen comença la Vuelta vestint-se de líder
- TENNIS Alcaraz prepara el gran cop a Nova York