COPA ASIÀTICA

Jordània acusa l’Iran d’utilitzar un home com a porter en un partit de futbol femení

Zohreh Koudaei va quallar un sensacional partit en el triomf iranià (2-4) amb grans intervencions, entre les quals dos penals aturats

Jordània acusa l’Iran d’utilitzar un home com a porter en un partit de futbol femení
1
Es llegeix en minuts

La Federació Jordana de Futbol ha protagonitzat una de les notícies més insòlites durant el partit corresponent a la fase de classificació de la Copa Asiàtica Femenina del 2022 a l’exigir la verificació del sexe d’una jugadora rival. El duel que enfrontava Jordània i l’Iran va acabar amb victòria per a les visitants per 2-4 gràcies a una estel·lar aparició de la portera Zohreh Koudaei, que va aturar dos penals i va quallar un gran partit amb intervencions de mèrit que van ajudar a classificar l’Iran per a la Copa. El que denuncia Jordània és que Koudaei realment és un home.

El primer en denunciar-ho va ser el president de l’Associació de Futbol de Jordània, el príncep Ali Bin al-Hussein, qui a través del seu compte de Twitter va demanar la investigació i la verificació del seu sexe. «Tenint en compte l’evidència presentada per l’Associació de Futbol de Jordània i donada la importància d’aquesta competició, sol·licitem a l’AFC que iniciï una investigació transparent i clara per part d’un grup d’experts mèdics independents per investigar l’elegibilitat de la jugadora en qüestió i altres membres de l’equip. La selecció femenina de l’Iran té un historial amb qüestions de gènere i dopatge».

Notícies relacionades

La Federació de Futbol Iraniana no va guardar silenci i va sortir en defensa de la seva jugadora pocs minuts més tard. Maryam Irandoust, seleccionadora de l’Iran, va assegurar que les declaracions d’Al-Hussein són prova del mal perdre de les jordanes, que no van acceptar la derrota com devien. Ara asseguren que no posaran cap problema en aportar tota la informació necessària a la investigació. «Jordània es considerava com la gran favorita per classificar-se i, com que va perdre, era natural que busquessin excuses per eludir la responsabilitat del seu fracàs».

«El personal mèdic ha examinat acuradament cada jugadora de la selecció nacional en termes d’hormones per evitar problemes referent a això, per la qual cosa els dic a tots els aficionats que no es preocupin», va precisar Irandoust en resposta al comunicat d’Ali al-Hussein. Ara tot està en mans de la Federació de Futbol Iraniana, que es pronunciarà en els pròxims dies.