Tribunals
Processat l’expresident del València, Pedro Cortés, per suposats abusos a un menor
L’actual delegat de la Selecció Espanyola de Futbol va declarar davant la jutge dilluns passat
Un jugador de la pedrera va denunciar que havia patit tocaments quan Cortés el portava al seu cotxe
El Jutjat de Primera Instància i Instrucció 1 de Paterna ha dictat ordre de processament de l’expresident del València i exdelegat de la Selecció Pedro Cortés per un suposat abús sexual a un menor.
En la interlocutòria, que es dicta una vegada finalitzada la instrucció de la causa, es donen deu dies a les parts per demanar el sobreseïment o l’obertura de judici.
El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 1 de Paterna va obrir les diligències el novembre de 2020 arran de la denúncia d’un jugador de la pedrera del València CF contra Pedro Cortés per presumptes abús sexual.
Missatges de WhatsApp
La presumpta víctima, d’entre 16 i 17 anys, va denunciar que havia patit tocaments quan Cortés el portava al seu cotxe a l’escola del València CF. La família va acudir als tribunals i el futbolista va aportar llavors uns missatges de WhatsApp per recolzar la seva versió.
Després que transcendís públicament la notícia, el València va emetre un comunicat al respecte en el qual assenyalava que, des del moment en què va tenir-ne coneixement, la seva «prioritat» va ser acompanyar el jugador i la seva família per garantir el seu benestar i atendre les seves necessitats «en moments tan difícils».
Recordava també que els presumptes fets van ocórrer fora de les instal·lacions, apel·lava a respectar la presumpció d’innocència i mostrava la seva confiança en la justícia per a la resolució d’aquest assumpte.
- Temporal Una llevantada intensificarà les pluges i les nevades a Catalunya aquest dilluns i dimarts, i deixarà acumulacions de fins a 200 litres.
- Conclave del PP Feijóo assegura que Sánchez «encoratja l’enfrontament» amb el model de finançament autonòmic
- ‘Declaració de Saragossa’ Els barons del PP firmen una declaració amb una proposta de finançament autonòmic
- Relacions infantils ¿És normal que els nens es barallin? Carlos González, pediatre, resol la pregunta: «El nostre fill no és un monstre»
- Etapes vitals Àlex Letosa, psicòleg i professor: “Madurar és deixar de reaccionar i aprendre a respondre”
