Controvèrsia en la fórmula 1
Vettel i Hamilton defensen els drets LGTBIQ+ al campionat d’Hongria
El pilot alemany, esbroncat per vestir una samarreta en recolzament al col·lectiu durant l’himne nacional, assegura que «ho faria de nou»
El quatre vegades campió del món, Sebastian Vettel, l’equip d’Aston Martin del qual té una associació amb el moviment Racing Pride, que té per objectiu donar visibilitat al col·lectiu LGTBIQ+, s’ha posicionat en contra de la nova llei hongaresa que prohibeix parlar d’homosexualitat o canvi de gènere als centres educatius, aquest cap de setmana, abans del campionat en el circuit d’Hungaroring, a prop de Budapest. «Em fa vergonya que un país que és a la Unió Europea hagi de votar o tenir algunes lleis com aquesta», ha afirmat el pilot.
A més, aquest diumenge ha aparegut al Gran Premi d’Hongria amb una mascareta i una samarreta amb els colors de la bandera LGTBIQ+ amb el missatge ‘Same Love’ [El mateix amor]. Vettel ha lluït la samarreta durant la cerimònia i durant l’himne nacional del país, cosa que li ha costat una reprimenda per part de l’organització. Tot i així, ha assegurat que no es penedeix de la seva decisió i que «ho faria de nou».
Finalment, el pilot alemany ha quedat desqualificat de la carrera per incomplir la normativa que exigeix tenir almenys un litre de gasolina al finalitzar.
Notícies relacionadesTambé el set vegades campió mundial,Lewis Hamilton, s’ha posicionat en contra de la nova llei. «És inacceptable, covard i enganyós que els que són al poder suggereixin una llei així. Tots mereixen tenir la llibertat de ser ells mateixos, sense importar qui estimen o com s’identifiquen», ha publicat dijous a través del seu compte d’Instagram.
A més, en vista de l’anunci del referèndum sobre la llei contra el col·lectiu LGTBIQ+que ha convocat el Govern de Viktor Orbán, el pilot ha demanat rebutjar la llei i ha insistit que s’ha de recolzar la comunitat afectada. «Insto el poble d’Hongria a votar en el pròxim referèndum per protegir els drets de la comunitat LGTBIQ+, necessiten el nostre recolzament més que mai».
- La cultura que ve 15 pel·lícules que marcaran el 2026 a les sales de cine
- Més traçat del metro sense nous combois
- Badalona Albiol oblida el desallotjament de l’antic B9 en el missatge de Cap d’Any
- Sorteig de Reis ¿On puc comprovar el meu dècim de la Loteria del Nen 2026 en línia? Consulta els números premiats
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Primera persona Mercè Torrentallé, presidenta de les entitats de Salud Mental: "Hem fet camí, però ara falta que la joventut s'impliqui"
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Any nou, les mateixes pors
- Club Entendre-hi + Animals i plantes ¿Com replantar l’arbre de Nadal després de les festes?
- Cas Koldo El jutge Puente denega l’autorització perquè Ábalos assisteixi a la comissió Koldo al Senat com va demanar el PP
- En contra del criteri de la Fiscalia El jutge obre judici oral contra Errejón per la presumpta agressió sexual a Elisa Mouliaá
