COMIAT A LA DELEGACIÓ
Pedro Sánchez demana als olímpics que posin Espanya «a dalt de tot del podi»
El president del Govern i el Rei acomiaden mig centenar dels esportistes que representaran Espanya a Tòquio
«Porteu tot un país darrere als vostres cors», els recorda Felip VI a la recepció del Pardo

Durant 15 dies lluitaran per marques, medalles i diplomes, però els esportistes olímpics espanyols que van acudir aquest divendres als palaus de la Moncloa i del Pardo ja van rebre la felicitació del president del Govern i del Rei pel seu esforç i tenacitat al preparar els Jocs en plena pandèmia. «Sou molt importants per a la inspiració, la ment i els cors de molta gent jove», va afirmar Pedro Sánchez, que els va acomiadar abans que posin rumb a Tòquio amb un desig: «Que situeu Espanya al lloc on la nació espanyola sempre ha d’estar, a dalt de tot del podi».
🇪🇸 El PG, @sanchezcastejon, ha recibido hoy a una representación de los 321 deportistas olímpicos españoles que participarán en #Tokyo2020.
— La Moncloa (@desdelamoncloa) 16 de julio de 2021
⁣
🏅Les ha transmitido todo el apoyo del país ante el comienzo de los JJ.OO.⁣
⁣
¡Suerte en Tokyo, olimpistas!⁣
⁣https://t.co/TeT8CK65Sc pic.twitter.com/2jOn25oUAs
Mig centenar d’esportistes dels 321 que Espanya presentarà al Japó han assistit a la clàssica recepció preolímpica. Entre ells hi havia la capitana de l’equip de bàsquet, Laia Palau, el campió del món de judo Nikoloz Sherazadishvili i la campiona olímpica en halterofília Lydia Valentín. A tots va enaltir Pedro Sánchez per la seva resistència durant mesos malgrat que «la celebració dels Jocs Olímpics era una incògnita». «És evident que la incertesa va suposar un desafiament psicològic i mental», ha dit el president socialista, recordant els vídeos que durant el confinament penjaven els mateixos esportistes entrenant a casa seva.
Llei de l’esport i estatut de l’esportista
Sánchez els va anunciar el seu compromís de consolidar i fer créixer «el pes industrial que té el sector de l’esport» a Espanya perquè «genera ocupació i dona cohesió territorial» al país. En aquest sentit va destacar que es treballa en l’aprovació d’un pla estratègic per a l’esport, una nova llei de l’esport i un estatut de l’esportista que «reconegui les vostres singularitats laborals».
El president, acompanyat pel flamant ministre de Cultura i Esport, Miquel Iceta, i el president del Comitè Olímpic Español, Alejandro Blanco, va recordar als esportistes que tot i que les grades siguin buides «des d’Espanya us animarem». «Sentiu que teniu el conjunt de la societat darrere cada vegada que salteu a la competició», els va dir Sánchez, a qui Blanco va agrair la seva manera de «veure, practicar i entendre l’esport»: «Ells [els esportistes] són la imatge de l’Espanya que tots volem i per la que tots treballem, i el gran líder d’aquesta Espanya, estimat president, ets tu».
Los Reyes han despedido hoy a una representación del equipo olímpico español que participará en #Tokyo2020. #ElCorazónDeEspaña. ¡Mucha suerte a todos! Cc @COE_es
— Casa de S.M. el Rey (@CasaReal) 16 de julio de 2021
➡️https://t.co/BXp7v7E3Qz pic.twitter.com/l59I1G2fzR
Al Palau Reial del Pardo, Felip VI va comminar els esportistes que la duresa dels últims mesos els faci més forts: «Darrere de tots hi ha una trajectòria enorme i moltíssimes circumstàncies que en el moment de competir segur que us passaran pel cap. Això us empeny i us porta als vostres límits», els va arengar el cap de l’Estat. «Porteu uns colors i porteu tot un país darrere, als vostres cors», va afirmar.
Els esportistes reunits a Madrid, al costat d’Alejandro Blanco, partiran aquest dissabte rumb a Tòquio, on ja es troba una primera delegació de 130 persones (entre esportistes, delegats i altres membres de la família olímpica). D’altres encara es troben competint, com és el cas dels ciclistes (Alejandro Valverde, Omar Fraile, Ion Izagirre i Jesús Herrada) que estan disputant el Tour de França.
L’Estats Units-Espanya, en suspens
Notícies relacionadesTampoc és encara al Japó la selecció masculina de bàsquet, que es troba en Las Vegas aenfrontar-se aquest diumenge (3.00 de dilluns a Espanya) als Estats Units en l’últim amistós de preparació abans de viatjar a Tòquio. El partit continua programat, malgrat que la selecció americana ha hagut de cancel·lar «per precaució» el duel que aquest divendres l’havia d’enfrontar a Austràlia. El base Bradley Beal va ser inclòs en el protocol anti-Covid (no s’ha anunciat sí és positiu o no, però sí que haurà de passar quarantena) i no podrà disputar els Jocs.
Els problemes es multipliquen per a Gregg Popovych, ja que Jermaine Grant també ha sigut aïllat «per precaució», tot i que en el seu cas no s’ha anunciat que estigui definitivament de baixa, i segueix a l’espera que altres dels seus tres jugadors convocats (Devin Booker, dels Phoenix Suns, i Khris Middleton i Jrue Holiday, dels Milwaukee Bucks) acabin de jugar les Finals de l’NBA. En cas d’arribar al setè partit, seria tres dies abans del debut olímpic dels EUA contra França.
- Distribuït a Catalunya Retirat un altre fuet tallat per salmonel·la: ja són tres marques afectades per aquesta raó
- HOSPITAL GREGORIO MARAÑÓN Boda a l’uci: l’Esther i el Javier es donen el ‘sí, vull’ en una emocionant cerimònia organitzada pels sanitaris
- Polèmica La família de Guillem Agulló acusa el Govern d'Illa de "silenciar" el premi en la seva memòria
- Lloguer Tres consells fonamentals per firmar un contracte de lloguer i no emportar-te sorpreses
- ART El Govern d’Aragó sol·licita l’execució forçosa de la sentència que ordena el retorn de les pintures de Sixena
- Adéu a la còmoda a l’habitació: la solució per organitzar la roba interior a l’armari sense que ocupi espai
- ACTES REIVINDICATIUS EA TOT EL MÓN ¿Per què se celebra el Dia de l'Orgull Gai el 28 de juny?
- Truc de neteja El botó secret de la rentadora que deixa la roba com si s’acabés de comprar
- Multimèdia | Aquest és l’origen i l’explicació de les diferents banderes LGTBI+
- Maria Giralt i Joan Casas Martí: "Hi ha drets que han vingut per quedar-se, i punt"