EL CAMPIÓ NO VA PATIR CAP LESIÓ
Márquez pateix una altra caiguda espectacular a Jerez
El campió d’Honda mirava de buscar un bon temps per ficar-se directament a la Q2 i va sortir de la pista, al revolt 7, a més de 170 kms/h.
MM93 va rodar per terra i va acabar xocant contra les proteccions d’aire mentre la seva Honda RC213V donava voltes, paral·lelament a ell, fins a estavellar-se
«És un revolt d’esquerres llarg, obert, molt, molt ràpid. T’hi acostes a gairebé 200 quilòmetres per hora, esgotes la frenada, deixes anar els frens i, al punt culminant, pots estar rodant 170 kms/h i per tant la caiguda s’ha produït a una velocitat altíssima», afirmava Juan Martínez, tècnic de suspensions i comentarista de DAZN al narrar la primera caiguda del català Marc Márquez (Honda) en el segon gran premi després d’estar-se nou mesos sense córrer i haver acabat, fa quinze dies, en setena posició al Gran Premi de Portugal.
Márquez, que va rodar per la sorra i va acabar estavellant-se, aquesta vegada no gaire violentament, contra les proteccions d’aire d’aquest revolt 7, es va aixecar sol (durant la caiguda va creuar els braços per protegir-se’ls, les espatlles i les clavícules), es va aixecar sol, va moure els cos com esquitxant-se la pols, la sorra, es va pujar a l’escúter d’un comissari i va arribar, pel seu propi peu, al seu box, i va rebutjar acudir a la clínica mòbil.
Primera revisió
El doctor Ángel Charte, de l’Institut Quirón Dexeus, de Barcelona, i màxim responsable mèdic del Mundial de motociclisme, va acudir ràpidament al camió d’MM93 d’Honda i, després d’una primera revisió en aquest habitacle, el mateix Marc va portar en el seu escúter el doctor Charte a la clínica del circuit per confirmar que el vuit vegades campió del món no tenia res greu i, per tant, possiblement pugui, a les 13.30 hores, prendre part en l’últim entrenament llarg (FP4) abans de la qualificació i assaig amb què es construeix la graella.
Notícies relacionadesEl protocol que s’ha produït després de la caiguda dona a entendre que Márquez està bé i podrà continuar corrent amb normalitat en aquest quart gran premi de la temporada, ja que ni va abandonar la pista en ambulància ni va acudir ràpidament, a la clínica mòbil, senyal que tots tenien la impressió que no s’havia produït cap fractura tot i que, evidentment, s’ha de comprovar que el braç dret, l’húmer reconstruït i soldat, segueix intacte i en bones condicions.
Llest per caure
Márquez, que va superar la seva reaparició a Portimao fa quinze dies sense cap caiguda, igual que va fer ahir a Jerez, ja va parlar que estava mentalitzat que «un dia i un altre patiré la primera caiguda després d’aquest llarg període d’absència i, en aquest sentit, només desitjo que no passi res seriós, però caure, cauré». És més, quan Márquez va participar, a inicis d’any, en la presentació oficial de l’equip Repsol Honda i, quan encara no se sabia quan podria tornar a córrer, el mateix pilot va explicar que havia demanat als doctors que no li donessin permís per córrer «fins que el braç, l’húmer dret, no estigués llest per suportar caigudes».
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos