EL 'BARRILETE CÓSMICO' A LES PLATAFORMES TELEVISIVES
Maradona, una vida de pel·lícula a la teva televisió
A través dels documentals de Movistar, Netflix i Apple TV es pot resseguir la trajectòria del 'Pelusa' dins i fora del camp

rpaniagua55749046 topshot a supporter of argentine former football star and 201104181646 /
Diego Armando Maradona era un personatge de pel·lícula, i la seva història s’ha explicat i cantat amb profusió. Si hi ha hagut molts cantants i bandes, des d’Andrés Calamaro a Mano Negra, que li han volgut retre homenatge, tant a Maradona com al Diego, també hi ha hagut molts cineastes que s’han sentit atrets pel magnetisme del ‘Barrilete Cósmico’. Més enllà dels programes especials que diverses cadenes han preparat aquest dimecres, a moltes plataformes es pot recordar la vida i obra del ‘Pelusa’.
Movistar
A Movistar hi ha tres documentals que ressegueixen la seva trajectòria pels seus tres equips europeus: ‘Diego Maradona’, del cineasta britànic Asif Kapadia, se centra en els set anys (1984-1991) que l’astre argentí va passar jugant al Nàpols, que representen l’etapa més llarga i fecunda de la seva carrera, en la qual va conquistar dos ‘scudettos’ amb l’equip napolità i el Mundial de 1986 gràcies a la mà de Déu. Una pel·lícula en què explica ell mateix el seu primer contacte amb la cocaïna. «Una ratlla i em vaig sentir com Superman».
Els seus idil·lis amb la droga van començar a Barcelona. ‘Futbol Club Maradona’ s’endinsa en els dos anys que va ser al Camp Nou. I a l’Informe Robinson ‘Maradona en Sevilla’ recorda la temporada en la qual va ser a la capital sevillana i en què, com diu Monchi, «pensava que el futbol d’elit s’havia acabat però es va retrobar amb si mateix». Després d’un bon inici, en què va demostrar que el talent no caduca, els problemes de disciplina el van tornar a perseguir i van portar el club a contractar un detectiu perquè el seguís, abans d’acabar acordant la rescissió del seu contracte.
Netflix i Apple
Notícies relacionades‘Maradona en Sinaloa’ s’acosta al seu salt a les banquetes, en concret a la seva experiència als Dorados, de la segona divisió mexicana. La minisèrie, de set capítols, repassa l’any en què va ser en un estat mexicà, conegut per ser el cor d’un dels principals càrtels de la droga. Va ser la seva penúltima etapa abans de firmar amb Club de Gimnasia y Esgrima La Plata, el que seria el seu últim club.
A Apple també es pot veure l’homenatge que li fa Paolo Sorrentino a ‘La juventud’, en què es veu un doble de Maradona retirat fent malabars en un balneari. El cineasta italià ha explicat que el seu desig de veure jugar l’argentí li va salvar la vida, ja que no va acompanyar els seus pares a un viatge a la casa que tenia la família a la muntanya, on van morir per una fuita de gas. De fet, la pròxima pel·lícula de Sorrentino s’havia de dir ‘La mano de Dios’. Però Maradona va amenaçar el director i Netflix amb accions legals si utilitzava la seva imatge a la pel·lícula.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»