DECISIÓ FERMA

«L'ajornament dels Jocs està decidit», segons un membre del COI

El canadenc Dick Pound assegura que s'està treballant en els detalls i la data més probable és el 2021

lmendiola52899751 files  in this file photo taken on march 09  2016 former pre200323201313

lmendiola52899751 files in this file photo taken on march 09 2016 former pre200323201313 / JUSTIN TALLIS

1
Es llegeix en minuts

El COI ha decidit posposar els Jocs d’estiu de Tòquio a causa de la pandèmia del coronavirus, segons assegura el canadenc Dick Pound, un dels membres més veterans de l’organisme internacional olímpic en declaracions al mitjà nord-americà USA Today.

Països de primera línia en el moviment olímpic com Austràlia i el Canadà ja han fet pública ja la seva absència si els Jocs mantenen les seves dates (del 24 de juliol al 9 d’agost), augmentant així la pressió global sobre l’organització per ajornar per primera vegada els Jocs en els 124 anys de la seva història moderna.

Notícies relacionades

«En les bases de la informació que controla el COI, l’ajornament ja està decidit», recull el diari nord-americà com a citació textual del dirigent olímpic. «Els paràmetres per seguir endavant encara no han sigut determinats, però els Jocs no s’iniciaran el 24 de juliol, això és el que sé», afirma Pound.

La informació detalla que el més probable és que els Jocs es disputin l’estiu del 2021, tot i que els dirigents del COI es troben treballant en els detalls per donar-los a conèixer abans de quatre setmanes.