desastre natural
Cancel·lat el Ral·li d'Austràlia per culpa dels incendis
Era l'última prova d'un Mundial que té Tänak i Hyundai com a triomfadors de la temporada

12 November 2019, Australia, Coffs Harbour: A fire truck passes by a bushfire near Nana Glen. Photo: Dan Peled/AAP/dpa /
Els organitzadors del Ral·li d’Austràlia van anunciar aquest dimarts la cancel·lació de la prova, l’última etapa del Campionat Mundial de Ral·lis 2019, a causa dels incendis forestals que es desencadenen a prop del lloc escollit per a la competició, a Coffs Harbour (Nova Gal·les del Sud, al sud-est del país).
La prova s’anava a realitzar de dijous a diumenge i el recorregut ja s’havia escurçat de manera preventiva a mesura que el país lluita per controlar els grans incendis que ja han causat la mort de tres persones. Com a resultat, l’equip Hyundai guanya el primer títol de la seva història en els constructors, gràcies als seus 18 punts aconseguits per davant de Toyota.
Els triomfadors de la temporada
Notícies relacionadesPer als pilots, l’estonià Ott Tänak (Toyota) ja havia sigut alçat amb el títol fa tres setmanes al finalitzar el Ral·li de Catalunya, guanyant també la seva primera corona mundial. Tänak, que s’unirà a Hyundai l’any que ve, va acabar en la classificació general per davant del belga Thierry Neuville (Hyundai), segon per cinquena vegada en la seva carrera en el Mundial que mai ha guanyat i del francès Sebastien Ogier (Citroën ), que ha sigut sis vegades campió del món.
Milers de bombers estan sent desplegats aquest dimarts a l’est d’Austràlia per fer front als incendis que s’espera que s’intensifiquin a causa d’una combinació de factors: vents forts, temperatures càlides i vegetació seca.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»