noves revelacions
Alemanya investiga 21 esportistes de vuit disciplines per dopatge
Les indagacions s'emmarquen dins de la xarxa descoberta durant el Mundial d'esquí de fons

EPA7979. MÚNICH (ALEMANIA), 20/03/2019.- El ministro de Justicia bávaro, Georg Eisenreich (i), y el fiscal federal alemán Hans Kornprobst asisten a una rueda de prensa sobre dopaje en el mundo del deporte, este miércoles, en Múnich, Alemania. Un total de nueve personas fueron detenidas en Austria y Alemania a finales del mes febrero acusados de formar parte de una red de dopaje o de haber recurrido a dopaje sanguíneo. EFE/ Michaela Rehle /
La fiscalia alemanya per al dopatge, amb seu a Munic, ha obert investigacions contra 21 esportistes de vuit països europeus i cinc disciplines, tres de les quals d’esports d’hivern, per sospita de dopatge sanguini. Així ho va informar aquest dimecres el fiscal Kai Graber durant una conferència de premsa en la qual va donar alguns detalls de l’estat de les investigacions entorn del metge alemany Mark Schmidt, detingut a Erfurt (est d’Alemanya) després d’una batuda durant els campionats mundials d’esquí a Àustria.
Entre el 2011 i el febrer passat, quan es va realitzar la batuda a Àustria i es va destapar la xarxa de dopatge, els 21 atletes s’haurien sotmès almenys cent transfusions per millorar el seu rendiment. Les transfusions es van fer a Alemanya, Àustria, Suïssa, Finlàndia, Hawaii i Corea del Sud.
A Hawaii es disputa tots els anys l’Ironman mentre que a Corea del Sud es van celebrar el 2018 els Jocs Olímpics d’Hivern. A més, Graber va informar d’una nova detenció d’una persona de l’entorn del metge Mark Schmidt. "Estem davant d’una història de la qual encara no s’ha escrit l’últim capítol", va dir Graber.
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- Malaltia neurodegenerativa Un equip de Sant Pau identifica un biomarcador per predir la progressió de l’Alzheimer fins i tot en fases inicials
- BARÒMETRE D’ELCANO El 82% dels espanyols creu que Israel està cometent un genocidi a Gaza
- Llistes d'espera a Catalunya Farts d'esperar-se per a la rehabilitació a la sanitat pública: "He hagut de pagar un fisioterapeuta privat"