operació en curs
Noves revelacions en l'escàndol per dopatge d'Àustria
Un dels principals implicats és el metge alemany Mark Schmidt amb nombrosos antecedents per pràctiques il·legals

dur-en-la-televin
L’esquiador de fons Johannes Dürr, les revelacions del qual han provocat una onada d’arrestos en el món de l’esquí nòrdic i el ciclisme, ha sigut posat en llibertat després de la detenció de dimarts, però es creu que és una figura activa en la xarxa de dopatge organitzat que s’investiga a Àustria i Alemanya.
"En aquesta etapa de la investigació, no sembla que pugui obstruir les investigacions una vegada ha sigut posat en llibertat", va informar a France Presse Hansjörg Mayr, portaveu de l’oficina del fiscal d’Innsbruck, a Àustria.
Documental televisiu
En un documental emès el gener per la televisió pública alemanya ARD, l’esquiador de 31 anys va revelar l’existència d’una indústria de dopatge de sang, i això va provocar a finals de febrer una onada d’arrestos a Alemanya i Àustria, especialment durant els Campionats del món d’esquí nòrdic de Seefeld.
Al centre de la investigació hi ha Mark Schmidt, un metge esportiu d’Erfurt (Alemanya) el nom del qual ja figurava en altres casos de dopatge. Dürr, que va aparèixer a la televisió com a "denunciant", ara és sospitós d’haver sigut un col·laborador actiu de Schmidt, a qui "va presentar a altres esportistes", segons la fiscalia austríaca.
Els compatriotes
Dürr va ser implicat pels seus compatriotes i també esquiadors Dominik Baldauf i Max Hauke, els dos arrestats a Seefeld, que el van acusar d’haver-los posat en contacte amb el metge alemany. En una entrevista amb el diari austríac 'Kronen Zeitung' dimecres, aquests dos fondistes van descriure un sistema "organitzat d’una manera extremadament professional".
"Ens comunicàvem amb el metge i el seu equip amb telèfons mòbils sense subscripció (anònims a Àustria). Quan necessitàvem una transfusió, un especialista ens estava esperant en un hotel pròxim per col·locar-nos l’agulla", ha detallat Hauke. No obstant, Dürr ha negat formalment haver servit com a mitjancer, i ha reconegut que només havia utilitzat autotransfusions fins fa poc, segons ha explicat el fiscal del cas.
L’antecedent de Bernhard Kohl
Notícies relacionadesAcusat de dopatge amb EPO, una hormona del creixement i autotransfusió el 2014, Dürr va intentar, sense èxit, tornar a l’equip nacional d’Àustria d’esquí de fons davant la cita mundialista de Seefeld després de complir la suspensió. A més de Baldauf i Hauke, els estonians Karel Tammjaerv i Andreas Veerpalu i el kazakh Alexei Poltoranin van ser arrestats el 27 de febrer al Tirol austríac. Dos ciclistes austríacs, Georg Preidler i Stefan Denifl, també han sigut detinguts en el curs d’aquestes investigacions. Tots dos ja han sigut suspesos de forma cautelar per la Unió Ciclista Internacional (UCI).
Per la seva part, el metge Mark Schmidt ja havia sigut implicat pel ciclista austríac Bernhard Kohl (Gerolsteiner), que va perdre el seu títol de millor escalador al Tour de França 2008 després d’haver sigut acusat de dopatge amb la variant d’EPO denominada CERA. El metge alemany, no obstant, havia sigut posat en llibertat pels tribunals austríacs.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Procés judicial L’entramat de Cellex suma 40 milions d’euros en actius a Luxemburg
- Ser Ter Stegen i no jugar
-
Ofert per
- El nou programa s’orientarà a «l’alumnat de famílies amb rendes baixes» Sánchez anuncia un fons de 175 milions d’euros per accedir a l’educació gratuïta de 0 a 3 anys
- Imprudència La Guàrdia Urbana de Barcelona enxampa dos conductors a 118 i 120 km/h per la Meridiana
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan el lehendakari intervé en euskera
- Cimera a la capital catalana Illa demana seny als barons del PP i defensa el català a la Conferència de Presidents: «Entendre’n l’ús és entendre Espanya»
- Ajuda per superar l’insomni Com adormir-vos en cinc minuts