INVESTIGACIÓ OFICIAL

La cadena d'errors que va desencadenar la mort d'Emiliano Sala

El pilot de l'avioneta va maniobrar la a desesperada sota la tempesta i es va estavellar contra el mar

El 'Piper Malibú' on viatjava el futbolista argentí no comptava amb autorització oificial per poder volar

aguasch47127794 files  in this file photo taken on february 08  2019 people 190226134447

aguasch47127794 files in this file photo taken on february 08 2019 people 190226134447 / LOIC VENANCE

2
Es llegeix en minuts
Iván Adler

La tragèdia aèria que va patir Emiliano Sala va sacsejar no només el món del futbol, sinó que també va ser focus dels principals diaris internacionals. A poc a poc van sortint a la llum les explicacions del que va passar amb l’avió 'Piper Malibú' que traslladava l’argentí des de Nantes a Cardiff, conduït pel pilot David Ibbotson, que encara continua desaparegut.

L’Air Accident Investigation Branch del Govern  d’Anglaterra  va donar a conèixer un informe amb les causes de l’accident. L’avió va descendir més de 1.000 metres en gairebé dos minuts i, abans de caure al mar, Ibbotson va realitzar una maniobra desesperada per intentar salvar la seva vida i lad’Emiliano. Un gir de 180 graus i un ascens de 700  metres per després caure en la profunditat del canal de la Mànega.

L’avió al fons del canal de la Mànega / FOTO: AFP

El cert és que l’avió va quedar partit en tres parts unides per cables d’electricitat. El motor, d’una banda, estava desconnectat de la cabina del pilot, i la part posterior de l’aeronau havia quedat separada de la secció davantera. Tant les ales, la part exterior de la cua i l’aleta no van ser trobades.

Altres errors que van portar l’aeronau al seu tràgic destí va ser que el pilot havia apuntat malament la matrícula de l’avió i també va decidir comandar un vol sense l’ajuda dels dispositius, malgrat que eren necessaris a causa del mal temps de la zona.

La part de davant de l’avió al fons del canal de la Mànega / afp

Malgrat que l’avió tenia manteniment i que va ser revisat per última vegada el 30 de novembre del 2018 i tenia el certificat del’Administració Federal d’Aviació dels Estats Units, on l'aeronau estava registrada, que acumulava un total de 6.636 hores vol, no estava habilitada per a vols comercials. És a dir, sense el permís de l’autoritat d’aviació americana i del’Autoritat d’Aviació Civil del Regne Unit no podia realitzar cap viatge comercial, i aquests permisos no es van sol·licitar. 

Notícies relacionades

A més, el pilot necessitava una llicència comercial especial per fer vols a canvi d’una retribució monetària. Al no tenir aquesta llicència, es pot interpretar que Ibbotson va posar diners de la seva butxaca per a les despeses de vol, tot i que la premsa anglesa va informar que el pilot tenia una situació econòmica molt dolenta i amb molts deutes, i per això és molt dubtós que hagi utilitzat els seus diners per traslladarSala  cap a Gal·les perquè l’argentí comencés a entrenar-se amb el que havia de ser el seu nou club, el Cardiff City, que havia acordat el pagament de 17 milions d’euros amb el Nantes pel davanter.

La investigació per aclarir el cas continua. El cert és que fa uns dies va tenir lloc la vetlla d’Emiliano  a Progreso, el poble on va néixer, d’Emiliano  Progresopertanyent a la província argentina de Santa Fe, amb la presència de la seva família, amics de tota la vida, així també com alguns dels seus companys i directius del Nantes i l’entrenador i el president del CardiffEn un context trist i emotiu, també va estar a la porta de la vetlla qui va ser la seva acompanyant a Nantes des de fa 4 anys. La seva gossa Nala.NantesNala