ELS ENCREUAMENTS DE QUARTS
cuartosweb
La Copa brinda una altra revenja al Sevilla contra el Barça
Girona somia amb una altra gesta davant del Madrid i l'Espanyol s'enfrontarà amb el Betis
El sorteig de quarts de final de la Copa del Rei no va oferir aquest divendres el clàssic que a Madrid es temia i a Barcelona es desitjava, però sí un altre partit que gairebé mereix tal adjectiu: Sevilla i Barça reeditaran la final de la temporada passada, amb la tornada en el Camp Nou, en un encreuament molt exigent per als blaugranes. La sort va donar al Sevilla una altra ocasió de revenja i al Girona l’oportunitat de donar continuïtat a la seva gesta copera si és capaç de tombar el Reial Madrid i colar-se a semifinals. A diferència dels altres dos equips catalans, l’Espanyol, que s’enfrontarà amb el Betis, haurà de disputar la tornada a domicili. El Getafe-València completa el quadro.
"És un equip dur i sabem que tindran ganes de revenja", va reconèixer Guillermo Amor, representant culer a Las Rozas, després de conèixer la seva sort. Fa vuit partits que el Sevilla no guanya el Barça, des del 2015, una ratxa en la qual ha deixat escapar dues Copes (l’última la maneta amb què es va acomiadar Iniesta) i dues Supercopes (un altre 5-0 el 2016 i l’última de Tànger per 2-1).
Calendaris exigents
Pablo Machín no podrà centrar-se a preparar el xoc fins diumenge, ja que dissabte té un duel vital, la visita a un Reial Madrid amb el qual està empatat a punts a la tercera plaça. "Sense voler semblar prepotent, no em fa por cap rival. El Sevilla pot guanyar qualsevol equip, el Madrid i el Barça. Al primer ja ho hem fet aquesta temporada", va recordar el tècnic sevillista, que va entrar de passada en la polèmica de Chumi: "¿Si hauria preferit el Llevant? És clar, com qualsevol. Jo el que vull és que es faci justícia, i si s’ha comès alineació indeguda...".
Si el calendari immediat del Sevilla és dur, què es pot dir del que se li presenta al Girona. Després de l’èpica eliminació de l’Atlètic en el Wanda, el conjunt d’Eusebio Sacristán s’enfronta a un repte encara més gran: el Reial Madrid. El conjunt blanc està sumit en una profunda crisi, però no deixa de ser el campió d’Europa i del món de les tres últimes temporades, i una ocasió d’or perquè Montilivi i tot Girona continuïn sumant moments màgics a la seva curta història en l’elit.
El repte serà brutal per als blanc-i-vermells, que en un termini de vuit dies visitaran el Bernabéu a la Copa, jugaran contra el Barça a Montilivi (el partit que s’havia de disputar a Miami) i rebran al conjunt blanc de nou a casa a la recerca d’una plaça en semifinals. "Per al club, la ciutat i els aficionats és una autèntica festa del futbol poder competir contra el Reial Madrid, un dels millors clubs del món”, va valorar el president, Delfí Geli.
Només el Girona pot presumir d’haver eliminat dues primeres en aquesta Copa, i no dues qualssevol, sinó la revelació de la temporada, l’Alabès, i el segon de la Lliga, l’Atlètic. "Estaria bé un altre gran a quarts", havia demanat dijous el president, potser pensant a enfrontar-se amb el Barça i completar així la trilogia d’equips en els quals va militar en la seva etapa com a jugador.
Baixa de David López
Tampoc amaga la seva il·lusió per la Copa l’Espanyol, que s’enfrontarà amb el Betis amb l'inconvenient de jugar la tornada a Sevilla. "Hi ha moltíssima il·lusió per fer una cosa gran", va assegurar Rufete a Las Rozas. "En la nostra història, la Copa ha tingut moltes coses bones i competirem perquè sabem que ens pot donar molt", va concloure el director de futbol periquito.
Notícies relacionadesRubi va destacar que el Betis "fa molt bon futbol" i que el seu equip deu haver après la lliçó de l’1-3 que els va endossar a Cornellà. "Són un gran equip, però nosaltres també", va reivindicar el míster blanc-i-blau, que no podrà comptar en aquesta eliminatòria amb David López, lesionat dijous en l’isquiotibial. El central estarà entre dues i tres setmanes de baixa. Una mica menys, entre set i deu dies, es perdrà Adrià Pedrosa.
Així narrem el sorteig en directe:
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
Fa 2486 dies
- RUTA El tresor més ben guardat de Lloret de Mar
- 50 anys de la invasió del Sàhara Occidental Espanya va tenir un pla de guerra contra el Marroc l’any 1975
- Campanya ‘Junts s’explica’ El ‘superdissabte’ de Junts: 111 carpes i un miler de voluntaris per mirar de marcar perfil després de la ruptura amb el PSOE
- A l’interior d’Espanya es viu fins a 10 anys més que a la zona costanera
- La ‘condemna’ a García Ortiz com a ‘fals culpable’
- La Loteria de Nadal pot pujar de preu: el primer premi també serà més gros
- El 72% del material de pedòfils són imatges quotidianes El Govern regularà el ‘sharenting’: adeu a publicar fotos del teu fills a les xarxes socials, una forma de «negligència, maltractament i abús»
- Foscos intermediaris Ucraïna i l’oposició castrista assenyalen l’ambaixada russa pel reclutament de cubans per a la guerra
- Relacions entre socis El PSC i ERC avancen en la negociació del finançament singular per desencallar els pressupostos d’Illa
- Humanització de la sanitat Una pacient amb càncer: «La meva psicòloga és tan important per a mi com l’oncòleg»
