Maratonians per la gràcia de Wallapop
Corredors de la prova reina de l'atletisme venen la seva medalla a través d'internet
La de Barcelona del 2017 ronda els 50 euros, però es pot comprar la de Madrid, Sevilla, Nova York...

medallas
Ser 'finisher'. Aquest és el desig de qualsevol corredor o triatleta. Creuar la meta i que un somrient desconegut et pengi la medalla del coll, que en aquell moment pesa una tona perquè tens el cos fet una desferra. Es podria pensar que el metall és un preat tresor per als atletes, la prova física que han acabat un repte que no era cosa fàcil. Per a alguns, no obstant, potser perquè la recompensa és més espiritual que material, el premi és anecdòtic. Fins al punt que acaben venent-se'l a internet. I no el que van aconseguir fa anys, aquest que s'ha omplert de pols. El que van aconseguir, per exemple, pels carrers de Barcelona el cap de setmana passat.
Són uns quants els esportistes que han posat a la venda la seva medalla de la Marató de Barcelona 2017 a Wallapop. Ronda els 50 euros, enviament per correu inclòs. La més barata surt per 42 euros. La més cara, per 59. Però si algú vol penjar a la paret la d'una altra ciutat, d'opcions no li deuen faltar. Ni anys. La de la prova del 2007 a Nova York, per exemple, costa 30 euros. "Sense gravar", informa l'encara propietari. La de València 2015, 15 euros. Mateix muntant per a la de Castelló d'un any abans. Madrid 2012, 30 euros; la de Sevilla de l'any passat, 30. Com més vell és el trofeu més barat surt, potser per allò que ja posats a inventar-se una gesta, que sigui recent. Encara que no s'ha de ser mal pensat: potser algú ha perdut la seva.
Per als que aspiren a una cosa més potent, també es pot adquirir la medalla de 'finisher' d'un 'ironman' (3,8 quilòmetres nedant, 180 km en bicicleta i 42,195 km corrent, o com es pugui). La de Gal·les del 2016 surt per 60 euros, el mateix que la de l''ironman' de Dublin del 2015. Molt barat per tan poc esforç.
- Procés impulsat per l'ajuntament Badalona desallotja el popular bar de 'tardeos' Santa Lola davant el malestar dels propietaris
- Tribunals Els Mossos tanquen la investigació per la mort de l’amo de Mango: conclouen que la caiguda va ser accidental
- Ferran Corominas: "Vam jugar 10 minuts plorant, ens vèiem a Segona"
- Manresa Un dels mossos que va participar en el rescat d'una menor al Cardener: "Em va sortir de dins, veia que la nena s'estava ofegant"
- Humor ‘La casa nostra’, la ‘sitcom’ de Dani de la Orden amb què 3Cat recuperarà l’esperit de ‘Plats bruts’
- «PER A ELL NO HI HA MILLOR CLUB QUE EL BARÇA» Deco: «Lamine no ha demanat ser el més ben pagat, el millor fitxatge seria la seva renovació»
- Finances públiques El Govern i ERC pacten destinar 200 milions a rehabilitar vivendes i crear noves places d’escola bressol
- Carapaz s’uneix a la festa per conquerir el Giro
- La fiscalia investigarà un àudio de la dana manipulat que va difondre Mazón
- La RFEF aprofita la gran popularitat de la selecció femenina