Barreda arrasa en la tercera etapa i es posa líder al Dakar

El pilot d'Honda avantatja en més de 12 minuts els seus principals competidors

jcarmengol36762259 bas16  salta  argentina   04 01 2017   el espa ol joan barre170104185752

jcarmengol36762259 bas16 salta argentina 04 01 2017 el espa ol joan barre170104185752 / David Fernandez

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / SAN SALVADOR DE JUJUY

Cop d’autoritat de Joan Barreda en la primera jornada en què la navegació i l’altitud van entrar en joc al Dakar. El pilot AMV Seguros va dominar des del principi fins al final i va guanyar de forma contundent la tercera etapa per col·locar-se al capdavant de la classificació amb una renda de 10 minuts i 20 segons sobre el segon classificat, el britànic Sam Sunderland (KTM). En cotxes, el domini de Peugeot va ser insultant, i va guanyar l’etapa 'monsieur Dakar', Stéphane Peterhansel, seguit de Carlos Sainz i Sebastien Loeb, que segueix líder, ara amb només 42 segons d’avantatge sobre el bicampió espanyol de ral·lis.

Notícies relacionades

«Aquesta etapa la tenia marcada a l’agenda i, al final, l’estratègia que ens vam marcar ha sortit bé», va comentar Barreda al concloure l’etapa entre San Miguel de Tucumán i San Salvador de Jujuy, de 780 quilòmetres, 364 dels quals cronometrats. «Ha sigut un dia bo i les coses m’han anat bé. Ha sigut un dia dur; hem hagut de collar moltíssim i donar el 100%. A la zona de navegació, hem intentat estar concentrats i no cometre errors. En el 'waypoint' del quilòmetre 40 he fet algunes voltes, però m’he trobat Ricky [Brabec, el seu company d’equip] i m’ha donat una bona referència d’on ell venia, per descartar aquella zona».

BARREDA, MOLT CAUT

Barreda, que en les dues últimes edicions s’ha quedat tirat per culpa de la sofisticació de la seva Honda, té aquest any una fe cega en les seves possibilitats «perquè ens hem passat l’any provant la moto en tota mena de condicions». Segons va explicar a EL PERIÓDICO, Barreda només té una estratègia: «Controlar i, quan es presenti l’oportunitat, atacar. Aquest any tot serà diferent i crec que l’estratègia de control i atac és la correcta. Encara queda molta carrera al davant. Demà (per avui) hi haurà una zona amb dunes, molta navegació i 'waypoints' no visibles amb la sorra, una cosa que encara no hem fet. S’ha d’anar pas a pas i no cometre errors quan es va al davant. Tindrem dies complicats i les diferències seran una altra vegada grans. De moment tot està bé, al seu lloc, i s’ha de seguir així. S’ha de ser caut, previngut i no tornar-se bojos si perdem alguns minuts en les pròxima jornades».