FUTBOL. INTERNACIONAL

Figo es postula per presidir la FIFA i Mourinho li dóna suport

Luís Figo.

Luís Figo.

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

El conjunt d'aspirants a presidir la FIFA compta des d'ahir amb un personatge mediàtic que supera la resta de cinc candidats, fonamentalment per la seva trajectòria futbolística. Luís Figo va anunciar que aspira a comandar el màxim organisme del futbol mundial amb el repte de reformar una organització acusada de poca o nul·la transparència i molts vicis enquistats. «La FIFA ha perdut credibilitat. Miro la reputació que té i no m'agrada el que veig. El futbol es mereix una cosa millor», va sentenciar ahir el jugador del Barça, Madrid i Inter de Milà, club on es va retirar el 2009.

Figo, de 42 anys i pilota d'or el 2000, no està sol en aquesta nova etapa de la seva carrera. De fet, li ha sortit un padrí també de pes que li ha donat tot el seu suport. «La candidatura de Figo és un pas endavant per al futbol. La seva gran carrera garanteix un futur millor per a la FIFA», va sentenciar José Mourinho, feliç per la decisió del seu compatriota. «Confio en el seu caràcter i en la seva passió per aquest esport. Serà un president centrat que treballarà colze a colze amb totes les federacions», va afegir l'entrenador del Chelsea.

Notícies relacionades

GINOLA, UN ALTRE EXJUGADOR / Figo té cinc competidors en la pugna per arribar a la presidència de la FIFA. El primer d'ells és l'actual president, Joseph Blatter, suís de 78 anys, que presideix l'entitat des del 1998 i que aspira a la quarta reelecció. Un altre candidat és el també exjugador francès David Ginola, de 48 anys, que va triomfar al París Saint Germain, així com al Newcastle i el Tottenham.

Els altres quatre candidats són Mino Raiola, representant de jugadors, entre ells Ibrahimovic i Balotelli; Michael van Praag, holandès de 67 anys, expresident de l'Ajax i actualment membre del comitè executiu de la UEFA; Jerome Champagne, de 56 anys, diplomàtic francès, i Alí Bin Al-hussein, príncep jordà de 39 anys.