La pretemporada blaugrana
Messi, a la festa de Deco
L'exjugador portuguès reuneix el Porto del 2004 i el Barça del 2006 en el seu homenatge

Trio letal 8 Etoo, Messi i Deco, ahir a la nit. /
Deco a la sala de màquines, Leo Messi desbordant la defensa i Samuel Etoo al lloc just per transformar la passada en gol. No som al 2008, sinó al 2014, en el partit d'homenatge a Deco. Retirat fa un any, el jugador portuguès de 36 anys va rebre ahir a la nit a Porto l'afecte dels 50.000 seguidors que van omplir l'estadi Do Dragao per veure els dos equips amb què es va proclamar campió d'Europa: el Porto del 2004 i el Barça del 2006. I, de passada, veure Messi de curt per primer cop des del Mundial. I marcant, és clar.
Els tres partits benèfics que va disputar l'estiu passat van aixecar polseguera al llarg de la temporada, però Messi va voler abandonar ahir per unes hores les seves vacances a Capri per assistir a l'última festa del seu amic. Curiosament, Deco va sortir del Barça el 2008 perquè al club no es veia amb bons ulls l'ascendent que el portuguès tenia sobre l'argentí. El mateix passaria amb Ronaldinho, que també estava disposat a sumar-se a l'homenatge, però l'Atlético Mineiro li va prohibir viatjar perquè demà disputen un partit de Lliga.
Quilos que van ser quirats
El xoc va mostrar les habituals estampes d'aquesta classe de partits. Avui són quilos el que abans van ser quirats. Ara bé, sens dubte els anys han fet més efecte a les files portugueses. Vítor Baia només té cabells blancs i Costinha, Maniche i el mític Secretário han afegit més d'una X a la talla de les seves samarretes.
El Barça va saltar a la gespa amb Jorquera, Belletti, Oleguer, Sylvinho, Gio, Davids, Van Bommel, Gerard, Giuly, Gudjohnsen i Ezquerro, que en una rematada en planxa va estar a punt de marcar el seu millor gol com a blaugrana. Giuly encara la demana a l'espai, Sylvinho es manté en forma i Davids segueix sent el pitbull que va adobar el primer any de Frank Rijkaard al Camp Nou.
No hi va ser el míster (ni Xavi ni Puyol, que havien estat anunciats), i el seu lloc el va ocupar Henk ten Cate al costat de Txema Corbella, històric encarregat de material del Bar-
Notícies relacionadesça fulminat fa uns dies. Tampoc hi va ser José Mourinho, tècnic del Porto el 2004. Va enviar un missatge a través del videomarcador en un temps mort que més d'un futbolista va agrair.
El Barça 2006 perdia per 2-0 quan només començar la segona meitat i en un triple canvi van entrar Messi (per Giuly, el mateix canvi i al mateix estadi que en el seu debut amb el primer equip 11 anys abans), Etoo i Deco, que havia disputat la primera mitja hora amb el Porto. Messi, somrient encara que molt xiulat pel públic portuguès, va abusar dels panxuts centrals per servir el primer gol a Etoo, que en va fer dos. La Pulga no va faltar a la seva cita amb el gol i Deco, després de demanar disculpes a la grada per marcar per al Barça, es va guanyar el perdó definitiu al tornar-se a posar la samarreta blanc-i-blava i establir el definitiu 4-4. L'últim gol d'Anderson Luís de Souza.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia