LA MARCA DE L''ESTRELLA PLATEJADA' DOMINA EL MUNDIAL DE F-1
Mercedes tornarà a guanyar
Red Bull i Ferrari saben que patiran encara més en les llargues rectes de Bahrain davant les quatre escuderies amb motor alemany «Això no s'ha acabat», diu el campió Vettel

El líder 8 Nico Rosberg, ahir al pàdoc del circuit Sakhir de Bahrain. /
A l'equip Mercedes, a Lewis Hamilton i Nico Rosberg, els és igual el circuit, Albert Park o Sepang, si és ple de rectes, si és recargolat, amb calor o plovent. Juguen en una altra lliga. Sense temps per a modificacions substancials, els monoplaces comencen a rodar avui a Bahrain, on aquest cap de setmana se celebra la tercera prova del Mundial en una arrencada guiada, dominada i aprofitada per l'equip de l'estrella. Però al seu remolc arrosseguen aquesta vegada els Force India, els Williams i McLaren equipats amb el mateix conjunt propulsor. Les rectes llargues de Bahrain els faran summament competitius, fins i tot per tombar Red Bull i Ferrari.
Sembla un contrasentit, però com més velocitat punta s'aconsegueix, menys consum hi ha a la F-1 actual. ¿La raó? «Consumeix menys el cotxe que estigui menys temps en recta, que és quan portem l'accelerador a fons», explica Pedro de la Rosa. Com més càrrega aerodinàmica, més ràpid és el pas per revolt, però més lent el pas per la recta, un altre factor a afegir que, fonamentalment, frena els Red Bull i aquest any també Ferrari.
Un F-1 i, en general, qualsevol cotxe de competició d'altes prestacions sense ajudes a la conducció com el control de tracció, només es pot accelerar a fons quan el pilot té el volant recte. I Shakir és, juntament amb Mont-real, el traçat amb més tant per cent de temps en què el pilot porta el volant recte, o sigui, accelerador a fons. A penes hi ha revolts llargs o enllaçats, és el que se'n diu un traçat fre-gas. El terreny perfecte per als motors Mercedes, amb més velocitat punta. La gràfica de consum que els cabalímetres proporcionen a la FIA van reflectir a Malàisia el consum més baix dels motors Mercedes en totes les fases de la carrera. A Bahrain serà molt més acusat i serà un problema per a Red Bull i Ferrari, no només davant Hamilton i Rosberg, molt fora del seu abast, sinó davant la resta d'equips motoritzats per l'estrella: Force India, Williams i McLaren. «Quan vas d'un país a un altre, els miracles no es produeixen. Les forces seran més o menys similars al que s'ha vist fins ara. Les característiques de la pista de Shakir són una mica diferents, així que amb aquestes llargues rectes veurem fort Williams, per exemple, un cotxe que té molt bona velocitat punta, que segur que serà molt competitiu a Bahrain, com vam veure en els tests amb Felipe Massa i Valteri Bottas», diu Fernando Alonso.
Notícies relacionadesA Mercedes no volen parlar de domini absolut, de campionat resolt. «Això sona molt bé ara però hi ha molt camí per recórrer. No estic pensant en això de moment, estic realment agafant-m'ho carrera a carrera, simplement disfrutant del moment, fent el màxim, mantenint-me al meu lloc, mantenint l'empenta», explica Rosberg, el líder del Mundial. El millor exemple per a l'alemany és Red Bull. «Sabem que Red Bull, Ferrari i McLaren s'acostaran a nosaltres molt aviat, així que hem d'aprofitar aquest avantatge inicial que tenim. I més a Bahrain, un traçat que ens afavoreix. Hem de guanyar aquí. I, sobre la recuperació dels rivals, només cal veure que a prop va estar Vettel de nosaltres a Malàisia, enganxadet als dos Mercedes», assenyala el fill de Keke Rosberg. «D'acord, tenia una mica més de ritme a les meves mans que Seb i, al final, vaig poder derrotar-lo clarament».
Vettel està convençut que el seu equip reaccionarà com ha fet altres anys, l'últim el 2013, quan van tenir un inici vacil·lant i un final pletòric. «Sabem el que hem de millorar i estem fent els passos adequats», diu el tetracampió, que obre la porta a més candidats: «Bé, crec que hi falta Fernando, Daniel [Ricciardo], Kimi i probablement un altre tio que encara desconeixem. Això no s'ha acabat, no». Potser, però no serà a Shakir, on Mercedes torna a tenir les de guanyar.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- 40 anys de ‘retorn al futur’ Un DeLorean es passejarà el dia 29 per Barcelona
- De ruta per LLancà Els camins de la tramuntana
- CATA MAYOR La bona brasa marina arriba a Sabadell
- Restaurants a prop del mar per menjar després de la platja
- Dues propostes Viatjar a Tòquio i Beirut sense sortir de Barcelona