L'esquí de fons mostra el seu poder de convocatòria a la Marxa Beret

La carrera popular se celebra aquest cap de setmana a la vall d'Aran amb novetats i l'objectiu d'arribar als 1.000 participants

Participants en una de les anteriors edicions de la Marxa Beret avancen pel circuit marcat.

Participants en una de les anteriors edicions de la Marxa Beret avancen pel circuit marcat. / XAVIER JUBIERRE

2
Es llegeix en minuts
EDUARD PALOMARES / Barcelona

L' esquí de fons o nòrdic se situa normalment en un segon pla darrere de la imponent ombra de l'alpí, que compta al Pirineu amb un nombre molt alt d'aficionats, quilòmetres de pistes, inversions i atenció mediàtica. Però aquesta especialitat va avançant pas a pas, igual que ho fan els seus practicants, demostrant que també té poder de convocatòria i molt que aportar. Prova d'això és la ja tradicional Marxa Beret, que aquest cap de setmana arriba a la seva 35a edició amb un programa que s'estén de divendres a diumenge i l'objectiu de reunir al Pla de Beret (Vall d’Aran) 1.000 participants.

La carrera pròpiament dita se celebra diumenge amb tres itineraris diferents de 10, 21 i 42 quilòmetres, amb neu de sobres gràcies a les últimes nevades, i una triple essència: és puntuable per a la classificació de la Federació Internacional d'Esquí (FIS), forma part del calendari de les marxes populars més prestigioses d'Europa i té també un marcat caràcter familiar (la inscripció és gratuïta per als menors de 10 anys).

En tot cas, entre esportistes federats, competidors internacionals i aficionats, l'organització espera arribar a la xifra emblemàtica del miler de corredors. “Les inscripcions a través de la nostra pàgina web van a bon ritme, encara que arribar a l'objectiu dels 1.000 dependrà de la gent que s'hi apunti a última hora de forma presencial, ja que hi ha temps fins a les 9.00 hores del mateix diumenge. Suposo que el bon o mal temps serà un element decisiu”, explica Luis Carlos Medina, que s'estrena en la direcció de la prova.  

Demostració urbana

Per animar els aficionats, l'organització ha optat per una proposta nova per divendres a la tarda. Per primera vegada se celebra el Criterium Viella, una demostració al centre de la capital aranesa per difondre la pràctica de l'esquí nòrdic. “Serà una exhibició urbana espectacular, en què participaran corredors professionals, amb proves en què competiran contra diversos vehicles o genets a cavall. Busquem d'aquesta manera estendre l'ambient esportiu a tota la vall i sumar nous aficionats”, assenyala Medina.

Les pàgines d'‘A punt de neu’, que es publiquen dijous a El PERIÓDICO, també recullen tota una sèrie de propostes originals, com la segona edició del Snowcooking, un sopar de mar i (alta) muntanya organitzada aquest dissabte per Cerveses Moritz al Niu de l’Àliga de la Molina, un refugi situat a més de 2.500 metres d'altura. A l'acabar la vetllada existeixen dues opcions: tornar a bord d'una màquina trepitjaneu (igual que a la pujada) o bé esquiant. Per la seva part, a Grandvalira organitzen un torneig de rugby sobre neu i a Espot Esquí i Portainé segueixen presentat el disc golf, un joc amb raquetes de neu en què s'utilitza un disc volador i cistelles.

Notícies relacionades

Consulteu l'estat de les pistes al Canal Esquí d'EL PERIÓDICO