POLÈMICA A LA LLIGA
Tres partits de Primera i sis de Segona, investigats per trampes
El president del Girona ratifica al Consell Superior d'Esports les seves denúncies contra el Racing i el Xerez
El president del Girona, Joaquín Boadas, i el de la LFP, Javier Tebas, denuncien intents de suborn en diversos partits. /
El president de laLliga de Futbol Professional (LFP),Javier Tebas, ha revelat aquest matí a la seu delConsell Superior d'Esports (CSD) que en l'actualitat hi ha investigacions obertes per possibles trampes que concerneixen tres partits de laLliga BBVA i sis de laLiga Adelante, a més de l'expedient ja en curs del partit Racing-Hèrcules.
Entre aquests sis partits deSegona Divisió investigats hi ha elGirona-Xerezi elRacing-Girona,objecte de denúncies per part del president del club català, Joaquim Boadas, que, recolzat per Tebas i el secretari d'Estat per a l'Esport,Miguel Cardenal, ha ratificat totes dues iniciatives.
"No podem tolerar de cap manera actuacions contràries a la legalitat esportiva", ha manifestat Cardenal, queha fet una crida a totes les persones que integren els diferents estaments del futbol perquè denunciïn aquesta mena d'actuacions. "Qui no ho denuncia està contribuint que se segueixin produint", ha afegit el secretari d'Estat.
Tebas ha informat que aquestes investigacions es troben en mans de laLliga de Futbol Professional, la Policia i laFiscalia Anticorrupció, però no ha volgut donar més detalls dels partits sota sospita. Un dels tres dePrimera Divisió és elLlevant-Deportivo. "Les investigacions es van posar en marxa per índexs d'apostes fora del que és normal i per actes anteriors i posteriors als partits", ha assenyalat el president de la Lliga.
Proves de l'intent de frau
Boadas ha detallat que el Xerez va oferir al Girona120.000 euros per deixar-se guanyar després de contactar ambMallo, l'excapità. El club català s'hi va negar en rodó, però, curiosament, el Xerez va guanyar (2-4). "Veient després la celebració que feien, impròpia perquè ja havien descendit, vaig dir el que vaig dir. Aquí va passar alguna cosa. Vaig ser criticat per dir el que pensava i després vaig callar quan es van truncar definitivament les nostres possibilitats d'ascens contra l'Almeria. Va ser quan els dirigents del Racing em van proposar la il·legalitat de firmar un document reconeixent que havíem realitzat alineacions indegudes quan se'm va acabar la paciència i em vaig dirigir a Tebas i Cardenal, que em van instar a denunciar", ha explicat Boadas.
Notícies relacionadesEl president del Racing,Ángel Lavin, l'expresident del club càntabre i home fort de l'entitat,Francisco Pernía, i el representantEugenio Botas es van presentar el 2 de juliol a Girona amb la proposta. A canvi d'una quantitat de diners no determinada, instaven a firmar un document amb data 10 d'abril, abans de la disputa del Racing-Girona (1-0) del 13 d'abril, en què s'havia de reconèixer l'alineació indeguda de Migue i Luso, amb la finalitat que els comitès disciplinaris donessin els tres punts al Racing per així quedar davant del Múrcia i tenir dret a ocupar la plaça que ha deixat vacant el Guadalajara.
"Pel que he viscut en el termini de tot just un mes i mig, es veu que és una pràctica habitual, però la veritat és que abans no ens havien passat aquestes coses", ha afegitBoadas, que ha assegurat que té proves per demostrar que l'intent de fer trampa dels representants del Racing és real.
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Pablo Gil, economista: "Això és el que has de fer per invertir si guanyes 1.000 euros al mes"
- Cas Koldo L’Anaís, la «model» que va intentar amagar un disc dur d’Ábalos a la Guàrdia Civil: «Som amics. Amistat pura i dura»
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- Successos Resolt un crim 20 anys després a Reus: detinguda per matar l’exparella amb el seu amant per quedar-se la seva empresa
- Oci educatiu Tret de sortida a les colònies d'estiu a Catalunya: els primers autocars surten aquest dissabte
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- EL PRIMER FITXATGE Joan Garcia, després d’entrar en l’univers del Barça fins al 2031: «Tenia moltíssimes ganes que arribés aquest dia»
- Corrupció La UCO entra a Ferraz per agafar l'email de Santos Cerdán
- Alejandro Sanz i Ivet Playà: no és amor, és poder