UNA PENA EXEMPLAR
Competició castiga Benítez amb tres mesos
El comitè justifica la sanció per l'agressió del jugador del Granada al col·legiat Clos Gómez

Benítez, amb el xandall blanc, abandona el tumult mentre, al darrere, un assistent de l’àrbitre l’acusa amb el dit. /
Dani Benítez tindrà molt temps per reflexionar sobre la seva actitud en el partit de dissabte passat, quan va llançar una ampolla de plàstic plena de líquid a Clos Gómez, col·legiat del Granada-Madrid. L'acció li ha costat una sanció de tres mesos per part del Comitè de Competició. El mateix organisme també ha sancionat Moisés Hurtado, company de Benítez, amb quatre partits per dir «lladre» a l'àrbitre i ha castigat amb quatre partits més Siqueira, que li va dir «pocavergonya», mentre que Geijo ha rebut un partit de sanció per dir-li «ens has fotut tota la temporada».
El penediment i, sobretot, no haver produït un mal més greu al col·legiat Clos Gómez, a qui l'ampolla que va llançar Benítez va picar al pòmul i li va causar un petita inflamació, ha salvat el jugador del Granda d'un càstig de sis mesos. Competició entén que els fets produïts al Nuevo Los Cármenes suposen una agressió, tal com es reflecteix en l'apartat 1 de l'article 99 del reglament federatiu, que parla d'un càstig d'entre tres i sis mesos.
«Incorrerà en una suspensió de tres a sis mesos aquell que agredís l'àrbitre principal, els assistents, el quart àrbitre, directius o autoritats esportives, sempre que l'acció fos única i no originés cap conseqüència danyosa», assenyala l'esmentat article.
Notícies relacionadesBAIXA FINS A NOVEMBRE / Benítez haurà de complir la sanció en període de competició, i això farà que no pugui jugar fins al pròxim mes de novembre. Abans de conèixer el càstig pel que havia fet, el jugador del Granada va demanar perdó. «És una cagada. No puc posar-hi cap excusa. Quan vaig llançar l'ampolla ja m'en vaig anar al vestidor perquè sabia el que em cauria a sobre. Demano perdó a totes les persones, especialment als nens. El que m'ha passat em servirà d'experiència a mi i als meus companys», va manifestar Benítez.
Aquestes sancions s'uneixen a les quatre baixes per lesió que té el Granada i als dubtes de Mainz i Martins per lesió. Amb aquest panorama, l'equip d'Abel Resino es juga diumenge la permanència a l'estadi de Vallecas davant el Rayo Vallecano. El Granada tindrà, almenys, set absències, cosa que obligarà el tècnic andalús a recórrer a alguns jugadors del filial.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia