VOLTA A CATALUNYA

Contador: "El recurs de l'UCI servirà perquè el TAS reafirmi la meva innocència"

El ciclista madrileny, que lidera la Volta, manté la planificació en un cas que podria resoldre's a la tardor

Contador: ’Potser s’ha d’anar al TAS perquè quedi encara més clara la meva innocència’. / periodico

1
Es llegeix en minuts
SERGI LÓPEZ-EGEA / EL VENDRELL

La Volta a Catalunya s'ha vist alterada aquest matí per la comunicació de la Unió Ciclista Internacional (UCI), que ha informat que ha decidit recórrer davant el TAS (Tribunal d'Arbitratge Esportiu) la decisió de la Federació Espanyola de Ciclisme (FEC) d'absoldre Alberto Contador de dopatge per la mostra positiva amb clenbuterol que va aparèixer en l'últim Tour de França.

Contador, aquesta tarda al Vendrell, on ha acabat la quarta etapa de la ronda catalana del centenari que ha guanyat el portuguès Manuel Cardoso a l'esprint, ha mostrat la seva confiança en el TAS. "El recurs de l'UCI servirà perquè el TAS reafirmi la meva innocència. És clar que no és la situació que més m'hauria agradat però tinc total confiança en els meus advocats".

El ciclista madrileny ha afegit que "les coses passen, tal com dic jo, perquè han de passar, encara que m'hauria agradat més que l'UCI hagués actuat d'acord amb la lògica. Tinc plena confiança en el TAS".

Completa informació científica

El corredor ha confirmat que manté tota la planificació esportiva i que centra en el Giro d'Itàlia, que es disputa el mes de maig, el primer objectiu de la temporada. "De moment, del Tour no en vull parlar". Ha afegit que el TAS es trobaria amb una "completa informació científica com mai ningú havia presentat".

Notícies relacionades

Segons els experts consultats per aquest diari, la resolució del TAS no arribarà abans de la tardor vinent. Contador, mentrestant, és un corredor innocent i pot participar en totes les carreres que vulgui, inclòs el Tour. La direcció de la ronda francesa ja ha manifestat, de totes maneres, que li agradaria que el cas estigués resolt abans del juliol. Per aquesta raó pressionarà perquè el veredicte del TAS, en el sentit que sigui, sigui efectiu abans de l'inici de la carrera que Contador ja ha guanyat en tres ocasions.

El conjunt Saxo Bank, on milita el corredor de Pinto, va recolzar ahir el ciclista i en una nota va afirmar que continuarà alineant-lo en totes les carreres.