RETORN D'UN MITE

Dos empresaris tornen a comercialitzar les motos Ossa

Després d'una inversió de sis milions d'euros pretenen tornar a impulsar la marca

Volen vendre tant motos com peces de vestir per als aficionats

El logo d’OSSA.

El logo d’OSSA.

1
Es llegeix en minuts
EFE
BARCELONA

Dos empresaris van a rellançar la marca de motos Ossa en una operació que combina aposta pel motor i marca de moda per a caçadores i peces de vestir vinculades al món del motor, segons un comunicat dels promotors.

Els empresaris són Jordi Cuxart i Alejandro Laplaza, com a principals inversors, i pretenen que la marca del trèvol pugui tornar a servir per fabricar motos. La inversió prevista és de sis milions d'euros.

El llançament de la marca Ossa coincideix amb el trasllat de les seves oficines des de Sant Feliu de Guíxols (Baix Empordà) fins a una nau de 2.000 metres quadrats situada a la ciutat de Girona, des d'on treballaran a partir del mes de gener dissenyadors, enginyers i on es crearà la planta d'acoblament de les motocicletes de trial.

Presentació internacional

Els promotors pretenen presentar internacionalment i gairebé de forma simultània la seva nova moto i les seves primeres peces de moda masculina, una col·lecció de roba vintage.

La carta de presentació d'OSSA Factory és la nova TRI 280i. Es tracta d'un innovador prototip de moto de trial dissenyat per Josep Serra que Ossa acaba de presentar a la Fira internacional del Motor de Milà (EICMA). Marc Colomer, campió del món de trial el 1996 i cinc vegades campió d'Espanya ha estat l'encarregat de desenvolupar la nova TR 280i juntament amb Joan Roma, director de la divisió de Motor d'OSSA Factory i soci de la companyia.

La TRI 280i

Notícies relacionades

La TRI 280i es començarà a produir l'any que ve, entre l'agost i el novembre, i s'acoblarà a Girona amb peces d'industrials nacionals i internacionals. La primera producció serà de 1.200 unitats, que ja estan venudes en la seva totalitat a distribuïdors de tot el món i es preveu que el 75% d'aquestes vendes es realitzaran fora d'Espanya, a Europa, Austràlia i Nova Zelanda a través d'importadors.

En una segona fase, l'any 2011, es produiran 3.000 unitats més esperant superar el 35% de la quota de mercat del trial en tres anys. La marca Ossa va desaparèixer el 1985 com a fabricant de motos i ara aquest projecte intenta rendibilitzar-la i que torni a tenir sentit industrial.