La Lliga ACB

Els reforços del Fuenlabrada, sorprenent líder, acaparen els MVP de l'ACB

Canoner Fitch, dissabte a la pista del Fuenlabrada.

Canoner Fitch, dissabte a la pista del Fuenlabrada. / ACB PHOTO / F. MARTÍNEZ

1
Es llegeix en minuts

Pocs podien imaginar aquest estiu, quan l'Ayuda en Acción Fuenlabrada es va quedar sense el seu triangle màgic (Valters, Oleson i Saúl Blanco), que després de quatre jornades el conjunt madrileny seria líder de l'ACB compartint, amb el Reial Madrid, l'honor de ser un dels dos únic equips invictes de la competició. Bona part de la culpa la té l'ull precís del quadro tècnic de l'equip que dirigeix Luis Guil, que va reemplaçar el trident perdut per un altre, tant o més explosiu: el base Chris Thomas, el pivot Esteban Batista i l'escorta Gerald Fitch. A més del pòquer de triomfs, les seves portentoses actuacions han provocat que en les quatre jornades el MVP de la jornada s'hagi tenyit de taronja. Especialment impactant ha estat el cas de Fitch, que va aconseguir la seva segona corona amb els 44 punts de valoració que va aconseguir dissabte contra el Meridiano Alacant.

L'escorta nord-americà, que ja portava 30 punts i els mateixos de valoració en el descans del partit, va acabar amb 41 (amb una sèrie de 7/11 en tirs de dos, 7/9 en triples i 6/7 en tirs lliures) i 44 de valoració. Fitch va fitxar en el tram final de la temporada passada pel Tau Vitòria, però no va arribar a debutar amb el conjunt de Dusko Ivanovic després que es descobrissin irregularitats en el passaport búlgar de Pete Mickeal.

Inici d'impacte

Notícies relacionades

Esteban Batista, que va disputar la final four de l'Eurolliga 2007-2008 amb el Maccabi, va ser la sensació de la jornada inaugural de l'ACB. Amb els seus 20 punts, 15 rebots i 31 punts de valoració va conduir al primer triomf del Fuenlabrada. Durant la segona jornada li tocaria el torn a Fitch, amb 29 punts i 37 de valoració. I Chris Thomas es va sumar a la festa a la tercera. El base nord- americà amb passaport polonès, que el curs passat va acabar sortint de Múrcia per la porta del darrere, va completar una brutal actuació davant el Bizkaia Bilbao Basket (24 punts, 6/7 en triples i 32 de valoració).

Fitch lidera amb autoritat les classificacions de l'ACB en valoració (28), anotació (28,5) i triples (55,88%). Per la seva part, Batista és segon en rebots (8,5), tercer valoració (22) i quart en punts (17,75).