POSADA A PUNT DE L'ESCUDERIA FRANCESA

El mal temps entela les proves del nou Renault, l'R29, al circuit de l'Algarve

Alonso, Briatore i Piquet mostren el nou Renault.

Alonso, Briatore i Piquet mostren el nou Renault.

3
Es llegeix en minuts

Els entrenaments al circuit portuguès de Portimão del nou R29, presentat avui i estrenat pel pilot brasiler Nelson Piquet, s'estan veient entelats per culpa del temps gris i humit. L'asfalt lliscant i la falta de sol ha obligat l'escuderia francesa Renault a realitzar les seves proves amb més precaucions i rodar amb pneumàtics mixtos. La humitat al circuit, d'un 83%, i la temperatura atmosfèrica, pròxima als 15 graus, han afectat el desenvolupament de les proves durant la jornada d'avui, en què també han començat a rodar McLaren, Williams, Toyota i Toro Rosso.

L'R29 de Piquet, equipat amb el sistema KERS per recuperar energia cinètica, registrava uns discrets temps quan es complia l'equador de la jornada. Les presentacions han registrat molt poc públic a les grades de l'Autòdrom de l'Algarve, potser també pel mal temps regnant al gairebé sempre assolellat Algarve.

Millor temps, Buemi del Toro Rosso

El brasiler Piquet ha rodat 10 voltes en què ha marcat el seu millor temps en 1:52.448, lluny del suís Sebastian Buemi, del Toro Rosso, que ostenta la millor volta amb 1:41.528. El segon millor temps és, de moment, el del Mclaren Mercedes MP4-24 de l'espanyol Pedro Martínez de la Rosa, que l'última jornada va firmar la millor crono amb 1:28.719, va marcar també per davant dels primers temps de Renault un 1:46.076 tras 22 voltes. Amb 1:46.335 el segueix molt de prop de l'alemany de l'escuderia britànica Williams Niko Hulkenberg que ha presentat el FW31-Toyota.

El bòlid de l'escuderia japonesa és de color blau metàl·lic i el seu aspecte definitiu es coneixerà a finals de febrer, quan se celebri una presentació oficial. Els dos pilots oficials que competiran en el campionat del món, l'alemany Nico Rosberg i el japonès Kazuki Nakajima, no han assistit a aquesta primera aparició del cotxe a la pista.

El pilot de prova japonès Kobayashi, que va començar a rodar diumenge, estrena el TF109 de Toyota, que es caracteritza per un aspecte agressiu, amb aleró davanter més baix i ampli i un estret aleró posterior. L'escuderia japonesa segueix a l'espera de guanyar el primer gran premi de la història i posarà demà al volant els seus principals pilots l'italià Jarno Trulli i l'alemany Timo Glock, que realitzaran proves demà al circuit portuguès.

Quatre jornades d'assajos

Renault realitzarà també diverses proves durant la setmana del flamant R29, amb què l'espanyol Fernando Alonso lluitarà el 2009 pel seu tercer títol mundial de Fórmula 1. La presentació formal del nou cotxe, on el vermell ha guanyat protagonisme entre el groc i el taronja, ha durat a penes cinc minuts al garatge de l'equip Renault, a l'Algarve Motor Park del circuit de Portimao, on l'equip francès realitzarà en total quatre jornades d'assajos.

Alonso i Piquet (fill) han estat els responsables d'aixecar el llençol blanc que cobria el bòlid, sota la mirada del cap de l'escuderia, l'italià Flavio Briatore, i els pilots de proves. En la visual del cotxe, d'aspecte més clàssic, destaca l'augment de la mida de l'aleró davanter i la reducció en el posterior per adaptar-se a les normatives de la Federació Internacional d'Automobilisme(FIA). A la seva senzilla aerodinàmica se sumen uns pneumàtics llisos, canvis amb què Alonso espera estar al nivell dels Ferrari i els McLaren a la recerca de la seva anhelada tercera corona.

Notícies relacionades

Solucionats els problemes

Els responsables de l'equip francès asseguren que el R29 ja ha solucionat els problemes en els test d'impacte frontal i lateral que van fer que no superés dues de les tres proves exigides per la federació internacional. Després de la breu cerimònia, els motors de Renault han començat a rugir amb Piquet al volant i Alonso no s'estrenarà fins dimecres. El pilot espanyol, campió mundial el 2005 i el 2006, tractarà aquest any amb el nou R29 d'oblidar el mal inici de la temporada passada, en què, amb un cotxe poc competitiu no va poder lluitar pel títol i només va poder redreçar el tram final de la competició amb dos triomfs, a Singapur i Japó.