TEST A LA QUARTA ETAPA
Un altre ciclista espanyol dóna positiu en un control antidopatge del Tour
El consum d'EPO força la retirada de Moisés Dueñas dies després del cas Beltrán

Moisés Dueñas. /
L'espanyol Moisés Dueñas ha donat controlat positiu per EPO a la quarta etapa del Tour de França disputada el dia 8 a Cholet, segons ha informat l'organització de la ronda.
El ciclista salmantí ha estat exclòs de la carrera pel seu equip, el Barloworld, que l'ha apartat de la seva estructura fins a tenir noves dades sobre la seva actuació, ha dit un portaveu de l'equip italobritànic. Tots els equips participants del Tour de França es van comprometre amb l'organització a expulsar als corredors controlats positius, sense esperar els resultats de les contraanàlisis.
L'hotel del Barloworld, situat al sud-oest de la localitat francesa de Tarba, es troba controlat per la policia que ha registrat l'habitació de Dueñas, que ha declarat davant els gendarmes. Aquest és el segon positiu del Tour 2008 per EPO, després del descobert al també espanyol Manuel Beltrán, de l'equip Liquigas, que va ser enviat a casa des de Tolosa.
Seleccionat per sorteig
Els controls antidopatge al present Tour de França van a càrrec de l'Agència Francesa de Lluita contra el dopatge (AFLD), després del conflicte que mantenen els organitzadors de la carrera amb la Unió Ciclista Internacional (UCI). El president de l'AFLD, Pierre Boudry, ha assegurat que Dueñas ha donat positiu en un control per sorpresa després d'haver estat seleccionat per sorteig al final de la quarta etapa.
En aquesta edició del Tour de França els ciclistes que són sotmesos a controls antidopatge només són alertats uns minuts abans de travessar la línia de meta, segons un procediment nou de l'AFLD.
Advertits per sospites
Boudry no ha precisat si Dueñas era un dels ciclistes particularment seguits per l'AFLD després que donessin resultats sanguinis anormals en els controls efectuats els dies 3 i 4 de juliol, just abans de l'inici del Tour a Brest.
Segons la institució antidopatge una desena de corredors tenia nivells sanguinis anormals durant aquells controls, raó per la qual van ser advertits. Aquests nivells anormals no són en si mateix indicatius de dopatge, però poden despertar sospites sobre el consum de substància il·lícites.
Dueñas, de 27 anys, natural de la localitat salmantina de Béjar, ocupava el lloc 19è de la classificació general a 6.43 minuts del líder australià Cadel Evans.
- Salut Com baixar el cortisol: els 10 hàbits bàsics que no pots oblidar
- Fórmula 1 Màxima assistència a la carrera d’F1 a Montmeló en l’últim «GP d’Espanya» a Barcelona
- Adeu al mite del professor nadiu
- Disturbis «El salvatgisme d’una minoria de bàrbars»: Dos morts i més de 500 detinguts a França durant les celebracions del PSG
- Reforma profunda El zoo de Barcelona projecta reduir espècies i ajuntar-les en àrees que recreïn els seus hàbitats
- Acte a l’Escola Industrial Catalunya es proposa ampliar els seus polígons industrials per atraure més inversió estrangera
- Relacions entre socis ERC reconeix avenços amb el PSC en finançament i Rodalies, però demana concrecions: «El temps corre»
- Violència de gènere Crim brutal a Sentmenat: «Discutien molt, ell era molt masclista i ella s’havia cansat de mantenir-lo»
- Cop a una banda que robava DNIs, es disfressava com les víctimes i els retirava diners del banc
- «LAMINE COBRA EL QUE MEREIX» Guardiola desitja que Flick duri «molts anys al Barça»