BÀSQUET

Un Navarro de rècord no pot salvar Memphis

L'escorta va fer 28 punts i iguala el màxim de triples d'un principiant al convertir 8 de 9 intents

2
Es llegeix en minuts
ROGER PASCUAL / BARCELONA

Memphis va poder veure per fi el verdader Juan Carlos Navarro. L'escorta de Sant Feliu havia lamentat el poc protagonisme que tenia en la rotació de Marc Iavaroni després de jugar només vuit minuts contra el Milwaukee Bucks. El tècnic va decidir donar-li una oportunitat davant Nova Orleans i la Bomba va sacsejar el FedEx Forum. L'exblaugrana va anotar 28 punts, amb una sèrie espectacular de 8 de 9 en triples, va capturar dos rebots i va donar quatre assistències en els 34 minuts que va jugar contra els Hornets. Malgrat tot, la seva exhibició, unida al bon partit de Pau Gasol (20 punts, 8 rebots i 2 assistències), no va evitar una nova derrota --i ja en són sis en vuit partits-- de la franquícia de Tennessee, que va caure a la pròrroga (118-120).

"Estic feliç pel meu partit, per com m'he sentit, però si perdem, això tant és", va comentar Navarro després de firmar la seva millor actuació a la NBA i igualar el rècord de triples d'un principiant, honor que comparteix ara amb Jason Kidd i Chris Duhon. El jugador català va començar, una vegada més, a la banqueta però la seva entrada en l'ocàs del primer quart va ser fonamental per rescatar una esquadra sense idees en atac que perdia de 15 punts (17-32). De fet, en un avançament del festival que s'acostava, a la primera jugada va anotar sobre la botzina el primer dels seus vuit triples.

WEST, EL BOTXÍ

Notícies relacionades

Mentre Navarro es lluïa des de la distància, Gasol havia de multiplicar-se sota els taulers per contenir l'hemorràgia provocada per Tyson Chandler i David West. Mentre el primer va caçar fins a 17 rebots, el segon va aprofitar la lesió de Darko Milicic --que va forçar que l'aler Miller jugués molts minuts de quatre, amb Navarro i Gay com a alers-- per fer-se'n un tip. L'ala pivot va aconseguir els 40 punts davant la impotència d'un astorat Iavaroni.

De tota manera, després d'anar a remolc des de l'inici, Memphis va aconseguir posar-se al capdavant al tercer quart de la mà de la connexió catalana. Gràcies a l'encert des de la línia de tirs lliures, els Hornets es van situar amb cinc punts d'avantatge a 19 segons del final (110-105), però el vuitè triple de Navarro i un altre de Gay en el límit van forçar la pròrroga (114-114). Fins aquí van arribar les forces dels Grizzlies, que es van encallar en un temps extra que West va liquidar anotant els sis punts del seu equip.