05 d’abr 2020

Anar al contingut

AUTOMOBILISME

Loeb i Sordo marquen el ritme al ral·li de Catalunya

Les condicions canviants dels trams van jugar a favor dels pilots de Citroën

XAVIER PÉREZ / SALOU

Sébastien Loeb i Dani Sordo van ser els grans protagonistes de la primera etapa del Ral.li RACC Catalunya- Costa Daurada. El pilot francès de Citroën va acabar la jornada primer, amb 11.3 segons sobre l'espanyol i 39.3 segons sobre Marcus Grön- holm. Els dos Citroën es van mostrar més efectius que els Ford en uns trams molt canviants, on la pluja de la vigília va tornar a aparèixer al final de la jornada, fet que va provocar que l'elecció de pneumàtics adquirís un especial protagonisme.

L'etapa la va començar liderant Grönholm, encara que el finlandès va durar poc al capdavant de la classificació ja que el ritme del C4 WRC de Sordo i Loeb va ser netament superior. El francès va guanyar el segon tram i un altre Citroën (encara que aquesta vegada va ser un Xsara WRC del 2006 en mans de François Duval), el tercer. La quarta especial se la va adjudicar Sordo, molt segur en el pilotatge tot i els problemes que va tenir a la tercera especial al sortir una mica i omplir de pedres els pneumàtics. "El cotxe vibrava molt i gairebé no veia la carretera, però al quart tram hem aconseguit més adherència i la veritat és que m'ho he passat molt bé", comentava el pilot de Citroën.

SORDO, LÍDER

Després del quart tram Sordo es va posar líder (cosa que no havia passat mai aquesta temporada) i va mantenir el lloc a la següent especial, malgrat que la pluja va beneficiar els dos Ford (Hirvonen va marcar l'scratch i Grönholm va ser segon). L'últim tram del dia, Pratdip, va tornar a ser per a Loeb (l'únic que ahir va guanyar dos especials), li va clavar 14 segons a Sordo i es va posar un altre cop al capdavant del ral.li. Després de l'etapa, la sensació general a l'assistència era que els Citroën podien mantenir el ritme de cara a la jornada d'avui si l'asfalt segueix sec. Les previsions per avui apunten a només un 10% de possibilitats de pluja, de manera que tot sembla favorable a Loeb i Sordo.

PONS, AMB PROBLEMES

Mentre que a Dani Sordo semblava que les coses li rutllaven, Xevi Pons i el seu Subaru van tenir més problemes dels previstos. L'Impreza va patir molt amb el nou sistema de frens que estrenava, i això li va reduir les opcions de lluitar pels llocs de davant, i va acabar l'etapa en novena posició, a 3.18 minuts de Loeb. "Al tercer tram he calat el cotxe a l'arrencar. A més a més, hem hagut de treure el sistema de frens, que no anava gens bé", es lamentava Pons. Avui es disputa la segona etapa amb 119,16 quilòmetres cronometrats repartits en vuit especials.