Les variants tàctiques

REM passa a ser un quartet excepcional

La coincidència dels quatre davanters al camp només es donarà en casos especials

2
Es llegeix en minuts
DAVID TORRAS / BARCELONA

El Barça ha acabat reunint l'atac que perseguia des de fa un any i que passa per ser el millor del món. No n'hi ha cap d'igual. Almenys pel que fa als noms. Si s'acaba complint el desig que Ronaldinho i Etoo segueixin junts --Messi és l'únic intocable--, el trident REM es convertirà en un quartet. Però no serà fàcil que aquestes quatre estrelles coincideixin damunt el camp.

LA COMPETÈNCIA

Rijkaard s'enfrontarà a un dilema constant

Els dos últims anys, i de manera especial aquesta temporada, Rijkaard no havia de donar gaire voltes al cap a l'hora d'escollir la tripleta atacant. Darrere de Ronaldinho, Etoo i Messi hi havia Ezquerro, Gudjohnsen i Giuly, l'únic davanter que inicialment va aguantar aquesta competència però que ha acabat empassat per la fulgurant ascensió de l'argentí i serà un dels descartats. No hi havia discussió i precisament aquesta falta de competència ha acabat afectant negativament el rendiment d'algun d'ells, sobretot en el cas de Ronaldinho.

Amb l'arribada d'Henry, el tècnic s'enfrontarà en cada partit a un enorme dilema. Si no canvia el sistema de l'equip i coneixent l'obsessió de Rijkaard de mantenir l'equilibri, aparentment tots quatre no hi caben junts i, per tant, un es quedarà a la banqueta, en una decisió semblant a la que va afectar Cruyff amb Koeman, Laudrup, Stóitxkov i Romário, quan només podien jugar tres estrangers. Henry, a més a més, pot actuar tant a la banda com Ronaldinho --poques vegades es mou per l'esquerra-- com al centre del camp com Etoo.

LA INCÒGNITA

L'opció excepcional que juguin junts

¿Fins a quin punt un equip pot permetre's el luxe de tenir Henry, Etoo, Ronaldinho o Messi a la banqueta? ¿No hi ha lloc per a tots quatre? Preguntes d'aquesta mena marcaran l'inici del nou curs si es confirma que només tres dels quatre seran titulars. Però aquesta és la idea que estudien inicialment els tècnics, amb l'argument que hi ha partits per a tots --dos per setmana durant gairebé tota la temporada-- i que Etoo, per exemple, tornarà a estar absent durant la Copa Àfrica.

En principi, el trident només es convertirà en un quartet en situacions excepcionals. És fàcil que Rijkaard els posi tots quatre damunt del camp quan el Barça necessiti remuntar. Ronaldinho podria ocupar llavors una posició més endarrerida, com ja ha fet en alguna ocasió, i Henry jugar a la banda. Però el futbolista francès també podria actuar per darrere d'Etoo.

ELS REFORÇOS

Notícies relacionades

Touré serà presentat dimarts i Chivu s'acosta

L'arribada d'Henry és la primera de les novetats de la pròxima plantilla del Barça. El succeiran, immediatament, Yaya Touré i Chivu per elevar el nivell d'exigència al centre del camp i la defensa. Yaya Touré, migcentre defensiu del Mònaco, arriba a Barcelona per ser presentat dimarts quan es llimin les últimes diferències amb el Mònaco. El següent serà Chivu.