EXTERNALITZACIÓ

Treballadors de Coca-Cola a Esplugues es concentren en contra de l’ero

Protestes davant l’edifici Il·lumina contra l’externalització de la part comercial de l’empresa de refrescos

Treballadors de Coca-Cola a Esplugues es concentren en contra de l’ero
1
Es llegeix en minuts

Treballadors de Coca-Cola European Partners s’han concentrat aquest dilluns a Esplugues de Llobregat en protesta per l’ero presentat per la companyia, que afecta 360 persones a tot Espanya, 86 a Catalunya. Fonts sindicals han assegurat a Efe que en la protesta han participat «unes 300 persones», que s’han concentrat davant l’edifici Il·lumina, on hi ha el centre de Coca-Cola a Esplugues de Llobregat.

L’ero no afecta personal implicat en la producció, sinó que busca «externalitzar» la part comercial i emportar-se-la a Bulgària, ha explicat a Efe el secretari d’acció social i salut laboral de la federació d’indústria d’USO, Raúl Montoya. Montoya ha assegurat que l’ero també afecta personal d’altres serveis transversals, com ara logístics i informàtics.

Notícies relacionades

L’ero està en la fase final del període de consultes, i els sindicats busquen recol·locacions i que no hi hagi solucions traumàtiques per als afectats. Així mateix, el dirigent sindical ha assenyalat que estan convocades noves concentracions els pròxims 18 i 22 de març.

Més notícies d’Esplugues a l’edició local d’EL PERIÓDICO