Educació
La Generalitat pagarà el deute de les guarderies d’Esplugues
L’Ajuntament i el Departament d’Educació han arribat a un acord per abonar el deute de més d’un milió d’euros
L’Ajuntament d’Esplugues (Baix Llobregat) i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya han arribat a un acord pel qual l’administració autonòmica abonarà el deute de més d’1 milió d’euros que havia acumulat per haver deixat de finançar les guarderies del municipi.
El pacte arriba després de la sentència del 15 de desembre del 2017 del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que obliga la Generalitat a pagar el finançament de les guarderies del municipi pels cursos 2012-13, 2013-14 i 2014-15. En concret, la sentència va reconèixer el dret de l’Ajuntament a percebre 1.300 euros per alumne durant aquests tres cursos, segons l’acord de finançament llavors vigent, més interessos.
Segons l’acord, el Departament d’Educació abonarà el 1.128.938,63 € que té pendent, en tres pagaments: 402.121,71 € a data 1 de juny del 2021; 374.038,17 €, l’1 de juny del 2022, i 352.788, 75 €, l’1 de juny del 2023. A més, la Generalitat també es compromet a desistir del recurs d’empara que havia promogut davant el Tribunal Constitucional.
Notícies relacionadesL’alcaldessa d’Esplugues, Pilar Díaz, ha valorat molt positivament aquest acord, que considera que és «una gran notícia per a la ciutat; les guarderies són un servei imprescindible i molt important per a les famílies i la Generalitat ha d’assumir la seva responsabilitat per garantir la seva viabilitat».
Més notícies d’Esplugues a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- TELEVISIÓ I MAS La Vuelta ha mort
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Telecomunicacions Multa de 5.000 euros per spam telefònic: Espanya estrena sancions dures contra les trucades no desitjades
- Sanitat Pública Catalunya disposarà d’urgències psiquiàtriques als grans hospitals
- "El Barça ha de tenir la mateixa excel·lència als despatxos"
- Un vaixell de la Flotilla cap a Gaza denuncia un atac amb dron
- Aposta per la innovació La Generalitat i el Govern invertiran 1.000 milions enel sincrotró Alba
- Acord amb els Comuns El Govern reforçarà el control d’habitatges amb 100 inspectors
- Resultats Cirsa eleva el seu beneficiun 7,5% gràcies a l’empenta del negoci ‘online’