Observatori
El 43% d'espanyols redueix o elimina de la seva dieta el consum de carn vermella
Segons un estudi de Nestlé presentat a Esplugues el 17% de la població s'identifica amb l'opció flexiteriana
Un 43% dels espanyols ha reduït el consum de carn vermella o no l'ha provat l'últim any, segons els resultats del III Observatori Nestlé sobre Hàbits Nutricionals i Estils de Vida de les Famílies, presentat a la seva seu d'Esplugues.
D'aquests, un 29%, més d'11 milions de persones, ha reduït la ingesta de carn vermella, mentre que un 14% addicional afirma no haver-la menjat. Les dones, en un 34% més que els homes, i els majors de 50 anys, en una proporció de quatre de cada deu, són els perfils que més han reduït aquest consum, segons apunten des de l'Observatori.
Els resultats d'aquest III Observatori, que dóna a conèixer l'evolució dels hàbits d'alimentació i nutrició a Espanya, es basen en tres estudis realitzats entre setembre de 2015 i abril de 2016 en els que han participat 1.000 homes i dones majors de 16 anys.
El 17% de la població s'identifica, segons aquest treball, amb l'opció flexitariana, és a dir, segueixen una dieta basada en el consum de verdures, fruites, llegums i cereals fonamentalment, amb la inclusió de carn i peix de forma ocasional; encara que 2,5 milions d'espanyols no consumeixen mai ni fruita ni verdura.
Un 1% de la població està diagnosticada com a celíaca o intolerant al gluten, encara que s'estima que un 75% dels afectats està encara sense diagnosticar. Malgrat el baix percentatge de diagnosticats, un 6% dels entrevistats ha declarat seguir de forma freqüent una dieta sense gluten.
Molts dels espanyols que consumeixen productes sense lactosa, segons les dades de l'Observatori, desconeixen amb exactitud els seus beneficis, encara que el 41% creu que evitar la lactosa permet una digestió més lleugera, el 18% pensa que té un menor contingut calòric, un 17 % que redueix el colesterol i un 24% que és apta per a diabètics.
Una altra tendència és que la proximitat d'origen dels aliments és un factor cada vegada més rellevant en la decisió de compra, de forma que el 70% dels espanyols ha consumit en l'últim any productes denominats Km.0 per la seva percepció de naturalitat, autenticitat, seguretat i confiança.
Notícies relacionades
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos