Observatori
El 43% d'espanyols redueix o elimina de la seva dieta el consum de carn vermella
Segons un estudi de Nestlé presentat a Esplugues el 17% de la població s'identifica amb l'opció flexiteriana
Un 43% dels espanyols ha reduït el consum de carn vermella o no l'ha provat l'últim any, segons els resultats del III Observatori Nestlé sobre Hàbits Nutricionals i Estils de Vida de les Famílies, presentat a la seva seu d'Esplugues.
D'aquests, un 29%, més d'11 milions de persones, ha reduït la ingesta de carn vermella, mentre que un 14% addicional afirma no haver-la menjat. Les dones, en un 34% més que els homes, i els majors de 50 anys, en una proporció de quatre de cada deu, són els perfils que més han reduït aquest consum, segons apunten des de l'Observatori.
Els resultats d'aquest III Observatori, que dóna a conèixer l'evolució dels hàbits d'alimentació i nutrició a Espanya, es basen en tres estudis realitzats entre setembre de 2015 i abril de 2016 en els que han participat 1.000 homes i dones majors de 16 anys.
El 17% de la població s'identifica, segons aquest treball, amb l'opció flexitariana, és a dir, segueixen una dieta basada en el consum de verdures, fruites, llegums i cereals fonamentalment, amb la inclusió de carn i peix de forma ocasional; encara que 2,5 milions d'espanyols no consumeixen mai ni fruita ni verdura.
Un 1% de la població està diagnosticada com a celíaca o intolerant al gluten, encara que s'estima que un 75% dels afectats està encara sense diagnosticar. Malgrat el baix percentatge de diagnosticats, un 6% dels entrevistats ha declarat seguir de forma freqüent una dieta sense gluten.
Molts dels espanyols que consumeixen productes sense lactosa, segons les dades de l'Observatori, desconeixen amb exactitud els seus beneficis, encara que el 41% creu que evitar la lactosa permet una digestió més lleugera, el 18% pensa que té un menor contingut calòric, un 17 % que redueix el colesterol i un 24% que és apta per a diabètics.
Una altra tendència és que la proximitat d'origen dels aliments és un factor cada vegada més rellevant en la decisió de compra, de forma que el 70% dels espanyols ha consumit en l'últim any productes denominats Km.0 per la seva percepció de naturalitat, autenticitat, seguretat i confiança.
Notícies relacionades
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- Asador "Una parada obligatòria": els elogis al millor restaurant de Sant Boi de Llobregat, segons Tripadvisor
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política El PP defensa no buscar una moció de censura amb Junts
- Tempesta judicial i política Sánchez ha de "prendre mesures"
- El PSOE d’Aragó suspèn dos càrrecs per sortir als àudios
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Dotze anys d’una trama triangular de corrupció