«Acord de primera»

Un Espanyol a l’americana: llum verda a l’Stage Front Stadium

Un Espanyol a l’americana: llum verda a l’Stage Front Stadium

RCDE

3
Es llegeix en minuts
Raúl Paniagua
Raúl Paniagua

Periodista

ver +

En una època de pessimisme i tenebres al’Espanyol, mai ve malament una bona notícia. I si a sobre aporta diners en una economia malmesa, molt millor. Si a la parcel·la esportiva els periquitos inicien la setmana amb la desitjada notícia de l’adeu de Domingo Catoira, també hi ha motius d’alegria en altres àmbits gràcies a l’acord firmat fins al 2028 amb Stage Front, l’empresa tecnològica nord-americana dedicada a la venda d’entrades que donarà nom a l’estadi i que aportarà el seu segell americà al club. 

L’Espanyol, un club de propietat xinesa, tindrà ara també un toc americà. Són els temps de la internacionalització i l’entitat s’ha mogut bé per segellar una operació rellevant. L’RCDE Stadium passa a dir-se Stage Front Stadium. La companyia pagarà un milió d’euros en Segona, però la xifra pujarà en cas d’ascens. Podria deixar-hi més de 10 milions fins al 2028. És la primera experiència de l’entitat en els naming rights de l’estadi des de la fallida de Power8 el 2015. 

«Nova era»

 «És el primer dia d’una nova era de l’Espanyol. Ens hauria agradat presentar aquest acord en un altre context esportiu, però l’Espanyol és un club de Primera i aquest és un acord de primera», va proclamar amb orgull Mao Ye, el CEO de l’entitat blanc-i-blava, al començament de la presentació.

«Serà un dels tres millors contractes de Primera en aquest àmbit quan tornem»

Toni Alegre / Subdirector general de l’Espanyol

És també un acord ambiciós que quadra amb l’única obsessió que tindran els periquitos l’any vinent: l’ascens. «Serà un dels tres millors contractes de Primera en aquest àmbit quan tornem», va apuntar el subdirector general Toni Alegre. Només el superaria el Barça amb Spotify i l’Atlètic amb Civitas. 

«Més vida»

Les negociacions van començar fa set mesos i van acabar amb un final feliç. «És una empresa de gairebé 40 anys i amb una facturació de prop de 400 milions a l’any. És important no només el nom, sinó també el valor afegit que donarà a la instal·lació». La idea de Stage Front és aplicar el concepte d’oci americà a l’estadi i voltants per aportar «més vida» a la instal·lació. Més activitat. «Fa anys que construïm el valor internacional de l’Espanyol. No només ens orientem cap a Orient, sinó també a Occident. És una marca global», va afegir Mao.

A l’acte també van ser presents tres directius de l’empresa americana que van exhibir la seva passió per l’Espanyol. «Va ser un amor a primera vista. No tenim gaires clubs als EUA amb més de 120 anys d’història. Hi preveig un futur brillant», va aportar el CEO Karl Roes. «Quan vaig venir a un partit em vaig enamorar de l’equip i dels seus fans», va dir Tulaib Faizy, vicepresident estratègic de patrocinis, que va mostrar una foto del seu mòbil en què es veu el seu fill vestit amb la samarreta blanc-i-blava.

Des de 1984

Notícies relacionades

Stage Front tindrà presència a l’estadi (ja apareixen les seves lletres a les grades dels dos fons) i potser a l’equipament, però no al frontal de la samarreta. L’empresa, creada el 1984, ja treballa amb la LaLiga a Mèxic i als EUA.

La seva seu central arrela a Colúmbia (Maryland), però no descarten ubicar-se a Barcelona en el futur. Tenen també vincles amb la boxa i volen aplicar un nou concepte d’entreteniment a l’estadi periquito. L’acord no està subjecte als resultats esportius de l’equip, estigui en Segona o en Primera.