Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"Les tradicions s'han de seguir mantenint, però aplicant seny i adaptant-les"

VICTORIA ROVIRA. EPC
Elena Olivella
En nom de la tradició es continuen fent barbaritats. La tradició també ha d’evolucionar i quedar-nos amb el que tingui de bo, desterrant el que no ho és. El pobre cavall que va morir dissabte mentre formava part de la cavalcada dels Tres Tombs pel barri de Sant Antoni fins a la plaça d' Espanya, no va poder dir: «Ja no puc més».
Entretots
Les coses es poden celebrar igual però aplicant el seny i adaptant-les al segle XXI. Quina necessitat hi ha de què un pobre cavall hagi d’arrastrar tant de pes? Quina necessitat hi ha? És així com gaudeixen els humans, coneguts com animals racionals? Se suposa que els Tres Tombs és una festa.
Si la paraula festa té un component de goig, tots els que en formen part haurien de fruir i no és el cas. Pels cavalls que participen a la cavalcada aquesta celebració pot arribar a ser una tortura. I la prova irrefutable és el cavall o cavalls que van morir durant aquesta celebració. Pot el sofriment d’un ésser viu rebre el nom de cultura?
Participacions delslectors
"Los políticos del futuro, ¿son ahora unos vándalos?"
Miguel Franco Cerdanyola del Vallès
"Un nyap digital"
Albert GUASCH SANT CUGAT DEL VALLES
"Junts o Sols?"
Daniel Guevara Barcelona
"Un lenguaje soez"
Joan Soldevila Adán Barcelona
Mésdebats
el problema de la vivenda
El debat
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Entrevista Jordi González: «Després d’aquesta malaltia que gairebé acaba amb mi si faig alguna cosa és perquè em surt del cor»
- Dia mundial Borja Suberviola, metge intensivista: «Als hospitals cada vegada veiem més infeccions que acaben en sèpsia»
- Salut afirma que va alertar Badalona sobre l’assentament amb tuberculosi
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se