Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.
"En lloc de sancionar l'ús de la IA a la universitat, mirem d'establir pautes sobre com integrarla"
Aula de la Universitat Pompeu Fabra, en el campus de la Ciutadella, a Barcelona. / DANNY CAMINAL
Manuel Joseph Olivé
Vull expressar la meva preocupació respecte a una situació que ha tingut lloc a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona. Segons ha transcendit, la professora d’Història de la Filosofia Antiga, que també exerceix com a degana de la facultat, ha suspès un terç dels estudiants del curs per, presumptament, haver incorregut en plagi.
Entretots
Els afectats atribueixen aquesta acusació a l’ús, per part d’alguns, d’eines d’intel·ligència artificial generativa en la redacció dels seus treballs. Davant d’aquesta situació, la professora ha exigit als estudiants la seva confessió. Tot i que és comprensible que l’ús d’aquestes tecnologies generi debat en l’àmbit acadèmic, considero que aquesta decisió obre interrogants sobre la proporcionalitat de la mesura adoptada i la claredat dels criteris d’avaluació.
Les eines d’IA són cada cop més presents a la societat i, en comptes de sancionar-ne l’ús, potser seria més adequat establir pautes clares sobre com integrar-les de manera ètica i responsable en l’aprenentatge universitari. Aquesta situació posa de manifest la necessitat d’obrir un diàleg a la universitat sobre com afrontar aquests canvis tecnològics.
L’acadèmia hauria de ser un espai per a l’ensenyament crític i la innovació, no per al càstig. No sembla just penalitzar estudiants que, probablement, han utilitzat aquestes eines sense cap intenció de vulnerar normes que no sempre són prou explícites o adaptades a la realitat actual.
Convido les autoritats acadèmiques a reflexionar sobre aquest tema i a impulsar una normativa que promogui un ús formatiu i responsable de les noves tecnologies, en lloc de rebutjar-les o demonitzar-les.
Participacions delslectors
"Com a home, m'avergonyeix el comportament de certs joves masclistes"
David Madrazo Cornellà de Llobregat
"Veintiséis años sin Enrique Urquijo, un chico triste, autor de canciones tristes"
José Luis Úriz Villava-Atarrabia (Navarra)
Mésdebats
- La festa de Lamine Yamal a Luz de Gas
- El jutge arxiva la causa de la secretària de Presidència
- Protecció Civil insta a tenir un kit d’emergència a casa
- En una reunió a Waterloo Puigdemont reordena Junts al Parlament: designa Mònica Sales com a presidenta i Salvador Vergés com a portaveu
- Mobilitat Barcelona donarà ajudes de 600 euros per comprar motos elèctriques si es desballesten les de combustió
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta, sobre els alts preus del retorn al Camp Nou: «Són els que havíem de posar d’acord amb els nostres estudis»
- Ucraïna-Espanya Zelenski es reuneix aquest dimarts amb el Rei i Sánchez en la seva tercera visita a Espanya per obtenir més ajuda davant Rússia
- Puigdemont demana al TC que aixequi l’ordre de detenció
- Pendents del Congrés
- Els republicans assumeixen el calendari de Montero tot i el retard
