Contingut d'usuari Aquest contingut ha estat redactat per un usuari d'El Periódico i revisat, abans de publicar-se, per la redacció d'El Periódico.

"Sense estudiants en la jornada de benvinguda de la Facultat de Filosofia"

Estudiantes universitarios, en un campus de Barcelona.

Estudiantes universitarios, en un campus de Barcelona. / Zowy Voeten

Amb motiu de la jornada de benvinguda als nous estudiants de la Facultat de Filosofia, anunciada recentment, voldria expressar la meva sorpresa pel fet que no s’hi hagi previst la participació dels representants de l’alumnat. Es tracta d’un acte que, històricament, havia comptat amb la presència dels estudiants i que, de fet, van ser ells mateixos qui van revitalitzar en els darrers anys.

Entretots

Publica una carta del lector

Escriu un post per publicar a l'edició impresa i a la web

La jornada té com a objectiu oferir una primera aproximació institucional i acadèmica i donar a conèixer els serveis de la Facultat. Quina millor ocasió, doncs, perquè els estudiants poguessin presentar-se i mostrar que formen part activa de la vida universitària? Els estudiants tenen presència reconeguda a tots els òrgans de govern de la Facultat i de la Universitat.

La seva participació no és accessòria, sinó un element fonamental del model universitari democràtic. Fer-los partícips en una jornada d’acollida ajudaria a transmetre, des del primer moment, que la Universitat no és només docència i recerca, sinó també convivència i corresponsabilitat. Recuperar aquest espai no és un gest simbòlic: és afirmar que la veu dels estudiants forma part essencial de la institució universitària.

Participacions delslectors

Mésdebats